عباس اهرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اکنون 6 هزار و 700 خانوار در قالب این دو طرح زیر پوشش حمایت‌های این نهاد هستند اظهارکرد: کمک‌های خیران در طرح اکرام ایتام و محسنین در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 95، 30 درصد رشد داشته است.
وی گفت: حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین در سال گذشته 160 میلیارد ریال به فرزندان معنوی خود کمک کردند.
اهرابی ادامه داد: اکنون این نهاد در استان سه هزار و 560 یتیم را حمایت می کند.
وی افزود: این نهاد سه هزار و 360 فرزند بدسرپرست را نیز در قالب طرح محسنین زیر پوشش دارد که از این تعداد 167 نفر از این کودکان زیر 18 سال حامی ندارند.
اهرابی تأکید کرد: به برکت همکاری خیران، تمامی ایتام تحت حمایت این نهاد از نعمت پدر معنوی برخوردار هستند اما با ‌وجود این، برای رسیدگی به نیاز این کودکان حمایت‌های بیشتری در بخش‌های درمانی، مسکن، تحصیلی، معیشتی و اشتغال لازم است.
وی اظهارکرد: طبق آخرین آمار حامیان کمیته امداد منطقه 1 بجنورد نیز با کمک 25 میلیارد ریال بیشترین کمک‌ها و بعد از آن حامیان شهرستان مانه و سملقان و منطقه دو بجنورد به ترتیب در رتبه‌های بعدی این طرح قرار دارند.
وی طرح اکرام ایتام و محسنین را یکی از سندهای موفقیت برای این نهاد برشمرد و افزود: کمک‌های حامیان باعث رشد و تعالی زندگی کودکان و فرزندان محروم در این استان شده است به‌طوری‌که اکنون شاهد کشف استعدادهای تحصیلی مهم در بین این کودکان هستیم.
اهرابی در ادامه افزایش اعتماد عمومی را از اهداف اصلی کمیته امداد این استان برشمرد و افزود: رشد کمک‌ها در طرح اکرام ایتام و محسنین مدیون همکاری بی شائبه خیران و ارائه تأثیرات آثار معنوی حمایت‌‌ از ایتام در زندگی‌ افراد نیکوکار است.
اکنون 33 هزار خانواده محروم با جمعیت 53 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند که بیش از 47 درصد از این خانوار ها یعنی حدود 16 هزار نفر در مناطق محروم ساکن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.