به گزارش ایرنا در این گزارش می خوانیم:
برخی شهروندان بجنوردی از دریافت دلبخواهی کرایه تاکسی از سوی برخی رانندگان گلایه مند هستند این درحالی است که در سال جدید هنوز افزایش نرخ کرایه تاکسی مصوب نشده است. افرادی که بارها با چنین رانندگانی برخورد داشته اند خواهان پیگیری مسئولان و برخورد با متخلفان هستند.
تاکسی مترهای خاموش
یکی از شهروندان می گوید: تاکنون کرایه های متفاوتی برای رفت و آمد در یک مسیر مشخص در شهر پرداخت کرده ام و این تفاوت قیمت ها در نرخ کرایه تاکسی بسیارتامل برانگیز است.
«هدایتی» با اشاره به این که برخی رانندگان از تاکسی متر استفاده نمی کنند و به دلخواه از مسافران کرایه دریافت می کنند، می افزاید: بی نظمی در دریافت کرایه تاکسی به حدی شده است که گاهی اوقات ترجیح می دهم با وجود مشغله کاری پیاده رفت و آمد کنم.
وی از مسئولان مربوطه می خواهد از رانندگان بخواهند طبق نرخ مصوب سال قبل از مسافران کرایه دریافت کنند.
وی بیان می کند: برخی شهروندانی که با دریافت کرایه اضافه از سوی رانندگان مواجه می شوند به دلیل مشغله کاری و کمبود وقت نمی توانند اعتراض خود را به متولیان مربوطه برسانند.
یکی دیگر از شهروندان می گوید: زمانی که به رانندگان درخصوص اضافه دریافتی اعتراض می کنیم بعضی از آن ها با لحنی نامناسب می گویند نرخ همین است و باید پرداخت کنید. برخی از آن ها هم به بهانه نداشتن پول خرد از پرداخت باقی مانده کرایه خودداری می کنند.
«ساکنی» می افزاید: چنان چه نرخ مصوبی برای پرداخت کرایه تاکسی وجود داشته باشد مسافران هم سرگردان نمی شوند و طبق تعرفه مشخص شده کرایه پرداخت می کنند.
یکی دیگر از شهروندان با اشاره به این که از منزل مسکونی اش تا باباامان حدود 11 هزار تومان کرایه پرداخت کرده است، می گوید: قبل از عید برای این مسیرحدود 9 هزار تومان کرایه پرداخت کرده بودم اما در سال جدید با افزایش نرخ کرایه مواجه شدم.
وی می افزاید: در همان زمان که قصد داشتم تاکسی بگیرم هریک نرخ جداگانه ای اعلام می کردند و با یکدیگر هماهنگ نبودند.
شهروندی دیگر می گوید: در روزهای اخیر برای تردد در یک مسیر مشخص نرخ های مختلفی پرداخت می کنم که جای تعجب دارد.
«نوری» می افزاید: مسئولان مربوطه باید بر فعالیت های ناوگان حمل و نقل درون شهری نظارت داشته باشند تا بلبشوی افزایش قیمت ها در این حوزه برطرف شود.
« بابازاده» شهروندی دیگر است که می گوید: از میدان شهدای گمنام تا گلستان شهر 5 هزار تومان کرایه پرداخت کردم، این در حالی است که از خیابان امیریه تا گلستان شهر که مسافت طولانی تر است نیز 5 هزار تومان کرایه پرداخت کردم.
وی با ابراز ناراحتی از شرایط موجود در دریافت کرایه تاکسی از سوی برخی رانندگان خواستار توجه مسئولان می شود و ادامه می دهد: در هنگام برگشت از این مسیر راننده دیگری 4 هزار و 500 تومان کرایه دریافت کرد و همین اختلاف قیمت در کرایه نشان از بی نظمی دارد که باید سامان دهی شود.
در همین حال، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بجنورد با توجه به این که در سال 97 هیچ گونه افزایش نرخ کرایه تاکسی به تصویب نرسیده است، می گوید: تازمانی که نرخ مصوب نشده باشد رانندگان نمی توانند کرایه اضافه از مسافران دریافت کنند.
«حمیدی» می افزاید: چنان چه شهروندان با افزایش نرخ کرایه تاکسی مواجه شدند حتما کد تاکسی را به سازمان تاکسیرانی اعلام کنند.
«شافعی» سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد با اشاره به این که نرخ کرایه تاکسی در سال جدید افزایش نیافته است، می گوید: نرخ پیشنهادی را به شورای شهر اعلام کرده ایم و منتظر هستیم در صحن علنی شورا به تصویب برسد.
وی می افزاید: چنان چه شهروندان از دریافت کرایه اضافه شکایتی داشته باشند می توانند به ما مراجعه کنند تا پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.