محمد علی شریکیان دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس تاکید مسئولان جهاد کشاورزی استان، ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس توسعه زیادی در شهرستان اسفراین دارد و زمینه مناسبی برای ایجاد فرصت های شغلی فراهم کرده است.
وی گفت: هم اکنون ایجاد شهرک های گلخانه ای در شهرستان های اسفراین و گرمه در دستور کار قرار دارد.
شریکیان هدف از این کار را آشنایی بیشتر با شیوه های پیشرفته کشت و تولید در محیط های گلخانه ای، فراهم آوردن امکان بهره برداری اقتصادی از اراضی خرد کشاورزی، ایجاد فرصت های مناسب شغلی با سرمایه گذاری اندک، افزایش تولید در جوار مراکز جمعیتی و اقامتی، توسعه فرهنگ کشاورزی خانواری و تجربه اندوزی و کسب مهارت های لازم عنوان کرد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین فاز اول مجتمع گلخانه ای امام رضا(ع) واقع در شهرستان مانه و سملقان در سطح 13 هکتار شامل 26 قطعه 5 هزار متر مربعی دارای زیرساخت های لازم برای احداث واحدهای گلخانه ای است.
شریکیان افزود: هم اکنون این مجتمع توسط شرکت شهرک های کشاورزی کشور برای واگذاری فراخوان عمومی شده است که خود فرصت مناسبی برای توسعه اشتغال و تولید استان است.
به گفته وی سطح گلخانه های این استان 22 هکتار است که میزان تولید آن شامل چهار هزار و 375 تن انواع محصولات صیفی و سبزی، دارویی و 342 هزار گیاهان گلدانی است.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار زراعی و مابقی باغ است؛ این استان همچنین 82 هزار بهره بردار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.