به گزارش ایرنا وحید نمازی یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان شمالی در حوزه عرضه محصولات با محدودیت جدی مواجه است که باید در این راستا تمهیداتی اندیشیده شود.
وی افزود: در هشت سال اخیر در خراسان شمالی 50 عنوان کتاب تولید شد اما 25 عنوان کتاب یعنی حدود 12 تا 13 هزار جلد آن در انبار مانده است که باید امسال برای حل این مهم راهکاری ارائه شود.
وی ادامه داد: حوزه هنری خراسان شمالی در این مدت، 200 عنوان کارگاه، 46 مورد جشنواره و همایش و 14 جشنواره ملی و کاریکاتور برگزار و 174 مورد فیلم و برنامه تلویزیونی، 47 مورد تئاتر و 20 قطعه موسیقی مقامی و سنتی تولید کرده است.
وی میزان اعتبار حوزه هنری خراسان شمالی در سال 96 در بخش فرهنگی را یک میلیارد و 870 میلیون ریال ذکر و بیان کرد: مجموع اعتبار تخصیص یافته به این نهاد در استان در مدت هشت سال فعالیتش 11 میلیارد ریال بوده است.
نمازی در ادامه با اشاره به نقش هنرمندان متعهد و انقلابی در تحقق شعار سال، گفت: هنرمندان باید برای تبدیل شعار حمایت از کالای ایرانی به یک فرهنگ و مطالبه عمومی در جامعه تلاش کنند.
وی افزود: سمت ‌وسوی شعار حمایت از کالای ایرانی متوجه مردم و مسئولان بوده است و رهبری در پیام امسال آحاد مردم و مسئولان را مورد خطاب قرار دادند.
نمازی ادامه داد: یکی از بهترین ابزارهای سوق دادن جامعه به این سمت ،فرهنگ‌سازی، هنر و هنرمندان هستند، این افراد به دلیل دارا بودن زبان و ابزار هنر می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: با حمایت از کالای ایرانی بسیاری از مشکلات در بخش اقتصاد و اشتغال هنر حل می شود.
وی همچنین در ادامه با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی 20 تا 26 فروردین ماه اظهارکرد: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی، اعتقادی، مردمی و اندیشه گرا است.
نمازی اضافه کرد: در این هفته 24 برنامه محوری توسط حوزه هنری خراسان شمالی اجرا می شود که برگزاری نمایشگاه مجموعه جشنواره های کاریکاتور استان و نمایشگاه های مختلف تجسمی، برگزاری ورک شاپ کاریکاتوربا موضوع شعار سال واکران فیلم های 100 ثانیه ای عمارو رویش در نقاط مختلف از جمله این برنامه ها است.
وی از دیگر برنامه های این هفته به برگزاری شب شعر طنزحلقه رندان با حضور هشت شاعر برجسته کشور، برگزاری کارگاه بررسی فقه هنر، شب موسیقی مقامی با عنوان آوای بهار و برگزاری پنجمین جشنواره استانی تئاتر سوره با رقابت هفت گروه اشاره کرد.
نمازی همچنین گفت:اکنون حوزه هنری خراسان شمالی 16 پروژه تولیدی مکتوب دارد که از این تعداد 6 پروژه ملی و 10 پروژه استانی است و در حوزه ادبیات پایداری در سطح کشور در رتبه دوم قرار دارد.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: اکنون در استان حدود 700 هنرمند در رشته های مختلف فعالیت دارند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.