حسن وحید چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امسال، در سطح یکهزار و 700 هکتار از عرصه های طبیعی استان گیاهان دارویی کشت شده که این امر در راستای حفظ و احیای مراتع انجام گرفته است.
وی گفت: در سال گذشته 52 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی در قالب طرح مرتع داری و جنگل کاری در راستای اقتصادی کردن طرح ها به مردم واگذار شد.
وحید افزود: کارکردهای پروژه منابع طبیعی 75 درصد اثر زیست محیطی دارد که حفاظت خاک و جلوگیری از سیل از جمله آن است که باید در این زمینه بیشتر پرداخته شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه در سال جاری 550 هکتار از اراضی این استان خلع ید شد، گفت: چنانچه کسی باعث تخریب عرصه منابع طبیعی و شخم و شیار آن شود برخورد قانونی صورت می گیرد.
وحید گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و آتش سوزی موضوع را از طریق شماره 1504 اطلاع دهند.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
استان 28 هزار کیلومترمربعی خراسان شمالی به دلیل واقع شدن در اقلیم های گوناگون بیابانی، نیمه بیابانی و کوهستانی مستعد کشت انواع گیاهان دارویی است.
7187 /3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.