به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی شنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: امید می رود سال آتی به روند اجرای مراحل 2 و 3 سیکل ترکیبی شیروان سرعت داده شود.
طرح نیروگاه شامل شش واحد گازی هر کدام 159 مگاوات و سه واحد بخار هر کدام 160 مگاوات که مجموعا هزار و 434 مگاوات است و از نظر بزرگی این نیروگاه در کل سه استان خراسان بزرگترین نیروگاه و در کل کشور هم از نظر مقیاس بعد از نیروگاه دماوند و نکا سومین نیروگاه است.
نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در 12 کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان قرار دارد.
استاندار خراسان شمالی در ادامه بیشترین کاهش میزان بارندگی در کشور را مربوط به این استان دانست و گفت: وضع استان به لحاظ منابع آبی اصلا خوب نیست و البته قرار است طرح سازگاری با کم آبی در استان تدوین شود.

* مدیران از مرکز پول بیاورند
صالحی با اشاره به سفر خود به استان بوشهر گفت: یکی از نقاط قوت در بوشهر، جذب اعتبارات ملی توسط مدیران آن استان است به طوری که مطالبه گری مدیران استان بوشهر از مرکز بسیار بالا است.
وی تصریح کرد: از مدیران خراسان شمالی انتظار می رود که در جذب اعتبارات از مرکز، تلاش بیشتری داشته باشند.
استاندار خراسان شمالی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید میزان جذب اعتبار از اعتبارات گلوبال و منابع ملی را بررسی و گزارش دهد.
بر اساس این گزارش، در این نشست تامین هشت میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از برگزاری جشنواره تئاتر رضوی عنوان پایلوت تئاتر دینی کشور موافقت شد.
همچنین با موافقت اعضای شورای برنامه ریزی خراسان شمالی، بجنورد به عنوان دبیرخانه تئاتر رضوی تا 1400 مصوب شد.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.