مسعود شکوهی یکشنبه در حاشیه همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی به خبرنگار ایرنا در بجنورد با بیان اینکه این آزمون ها در حال انجام است افزود: آزمون سلامت روان در میان یک میلیون دانش آموز پایه نهم برگزار می شود و آموزن رغبت و توانایی نیز برای دانش آموزان پایه هفتم و هشتم برگزار می شود که یک میلیون و 500 هزار دانش آموز این مقاطع در آن شرکت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: اطلاعات دانش آموزان در این آزمون بررسی و مشکلات احتمالی شناسایی شده و برای برنامه ریزی های آتی، در اختیار مسئولان مربوط در استان ها گذاشته می شود.
به گفته وی بر اساس نتایج این آزمون ها، توصیه های لازم به خانواده ها داده می شود.

*کمبود 100 هزار نفر نیروی مربی در مدارس
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود در باره کمبود نیروی مربی پرورشی در مدارس کشور گفت: اکنون 100 هزار نفر مربی پرورشی در مدارس کشور کم داریم.
شکوهی اظهار کرد: بیش از 43 هزار مربی و با احتساب نیروهی پاره وقت، 45 هزار نفر مربی و معاون پرورشی در مدارس کشور فعالیت می کنند.
وی تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهتر به دانش آموزان، باید نیروی کارآمد و موثر وارد مدارس شوند.

* ساماندهی مربیان و مشاوران مدارس غیر دولتی
شکوهی در بخش دیگر سخنان خود به ساماندهی مربیان و مشاوران در مدارس غیر دولتی اشاره کرد و افزود: بر اساس شاخص ها، در مدارس دولتی، به ازای هر چهار نفر دانش آموز یک ساعت مربی پرورشی و به ازای هر 15 نفر دانش آموز یک ساعت مشاوره ارائه می شود اما این شاخص در بسیاری از مدارس غیر دولتی رعایت نمی شود.
وی تصریح کرد: برای ساماندهی نیروی انسانی مدارس غیر دولتی نشستی برگزار و قرار شده است نیروهای مشاور و مربی به لحاظ صلاحیت های حرفه ای و تخصصی رصد شوند.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: نیروها پس از فراگیری آموزش های لازم در مدارس به کارگیری می شوند.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.