مرتضی صفی پور رشوانلو چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکی از فعالیت های واحد حمایت در بخش خدمات درمانی بحث کمک کودکان مبتلا به سوء تغذیه است که از سوی مراکز بهداشتی و درمانی شناسایی و به این نهاد معرفی می شوند.
وی افزود: پس از انجام تن‌سنجی کودکان و تایید شرایط آنان و معرفی به این نهاد، برای 175کودک شناسایی شده، سبد غذایی مورد نظر توسط کارشناسان تغذیه تهیه و آموزش‌های لازم نیز به مادران این کودکان ارائه می شود.
وی گروه هدف در طرح تغذیه کودکان را محدوده سنی 6 ماه تا کمتر از 6 سال عنوان کرد و گفت: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره ‌مندی از آن باید دست کم در دو دوره 6 ماهه حمایت شود تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی پس از مهلت یک ساله محرز شود.
وی با بیان اینکه سرانه سبد غذایی برای کودکان 850 هزار ریال در نظر گرفته شده است افزود: با اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از 6 سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می شود.
صفی پور با اشاره به سایر خدمات حوزه درمان این نهاد بیان کرد: 488 مددجوی این نهاد زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند که سه میلیارد و 268 میلیون و 689 هزارو 177 ریال برای حق بیمه آنان پرداخت شده است.
وی از پرداخت هزینه های درمانی برای 195 مددجوی این نهاد در 10 ماهه امسال به مبلغ 291 میلیون ریال خبرداد.
برنامه مشارکتی و حمایتی تغذیه کودکان زیر 6 سال از سال 1380 بنابر درخواست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از کمیته امداد برای حمایت از کودکان خانواده‌های نیازمند دچار سوء تغذیه آغاز و ابتدا در سه استان هرمزگان به عنوان استان محروم، مازندران به عنوان استان متوسط و اصفهان به عنوان استان برخوردار به طور آزمایشی برای یک دوره 6 ماهه اجرا و با بررسی آثار مثبت، به عنوان یک طرح موفق ابتدا در 7استان و برای دو هزار کودک زیر 6 سال آغاز شد و بعد هم در سایر استان ها تاکنون اجرایی شده است.
3هزار خانواردر فاروج تحت حمایت کمیته امداد هستند و این خانواده ها به دلایل مختلف همچون فوت سرپرست، از کارافتادگی، طلاق و خانواده زندانی پذیرش شده اند.
7187/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.