علی بهنام فر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این تسهیلات برای ساخت اماکن دامی و کسب و کار و حرفه های روستایی پرداخت شده است اظهار کرد: این میزان تسهیلات با نرخ 4 درصد و بازپرداخت آن برای سرمایه در گردش یکساله و سرمایه ای پنج ساله است.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات کسب و کار ناشی از زلزله به 74 نفر پرداخت شده است گفت: هم اکنون برای جبران خسارت ناشی از این حادثه 541 پرونده در خراسان شمالی به بانک ارسال شده است.
بهنام فر با اشاره به وقوع زلزله 5.7 ریشتری در اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان بجنورد و مانه و سملقان افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از مناطق زلزله زده استان خراسان شمالی قول 100 میلیارد ریال وام با نرخ 4درصد را از محل صندوق کارآفرینی امید داد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در زلزله اردیبهشت ماه امسال به اماکن دامی، کانال ها، قنوات و آب بندهای استان 370 میلیارد ریال خسارت وارد شد که یکی از علل تاخیر در پرداخت تسهیلات، پرداخت دیرهنگام تخصیص منابع بوده است.
به گزارش ایرنا در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، بیش از 14 هزار و 500 واحد مسکونی در 77 روستا و 3 نقطه شهری استان خسارت دیدند که در این حادثه 2 هزار و 449 واحد در روستاها به علت شدت زلزله نیاز به بازسازی پیدا کردند.
همچنین در شهرها نیز 2 هزار و 500 واحد احداثی شناسایی شد و در روستاهای استان 2 هزار و 92 واحد مسکونی و در شهرها هفت هزار و 520واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیدا کرده است.
7186/6042/ 3007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.