سردار علیرضا مظاهری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سرقت از منازل، بیشترین آمار سرقت های مهم در استان را به خود اختصاص داده و البته در این زمینه رعایت نکردن نکات پیشگیرانه از سرقت، فرصتی برای سارقان به وجود آورده است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه میزان وقوع جرم در این استان پایین است گفت: این استان یک درصد از جمعیت کشور را دارد و میزان وقوع جرائم در این استان معادل هفت دهم درصد و یا نیم درصد مجموع جرائم سطح کشور است.
وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی جزو سه استان برتر کشور به لحاظ پایین بودن جرائم است خاطرنشان کرد: این استان سال گذشته در کشف جرائم جنایی و اقتصادی رتبه برتر را کسب کرد.

*وقوع نزاع ها دغدغه اصلی استان
سردار مظاهری اظهار کرد: یکی از نگرانی های ما در استان وقوع نزاع های فردی و دسته جمعی است.
وی افزود: اختلافات شخصی، مالی و مشکلات حوزه کشاورزی علت های وقوع نزاع های فردی و دسته جمعی است که البته باید تلاش شود با انجام اقدامات فرهنگی این آسیب ها کاهش یابد.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: یکی دیگر از نگرانی ها در استان اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق است و در این باره انتظار می رود خانواده ها بیشتر مراقبت داشته باشند.
وی با اشاره به ردپای فضای مجازی در وقوع جرائم در جامعه افزود: فضای مجازی علت ابتلا به آسیب های زیادی است و البته مشکلاتی که از این ناحیه به سراغ خانواده ها آمده، زیاد است و اگر پیشگیری نکنیم مشکلات بیشتر می شود.

* افزایش کشف مواد مخدر
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در 9 ماهه امسال کشف مواد مخدر در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 13 درصد رشد داشته است.
وی افزود: نیروی انتظامی برای آشنایی خانواده ها و افراد با آسیب های استفاده از مواد مخدر، اقدامات و برنامه های آموزشی در دستور کار دارد و در این باره با آموزش و پرورش هم تعامل و هم افزایی خوبی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دغدغه حل مشکل اعتیاد در آموزش و پرورش هم وجود دارد و تفاهم نامه هایی منعقد شده است.
سردار مظاهری تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به اعتیاد، طرح پاکسازی اطراف مدارس اجرا می شود.

* چرخه درمان اعتیاد در استان دچار مشکل است
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در استان در زمینه چرخه درمانی و ترک اعتیاد، با مشکلاتی روبه رو هستیم.
وی تصریح کرد: کمپ لنگر، تنها مرکز ماده 16 استان است که ظرفیت آن پاسخگوی نیاز نیست و باید به ظرفیت آن افزوده شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت کمپ ماده 16 لنگر، جوابگوی نیاز استان نیست گفت: به علت کمبود ظرفیت، برخی از معتادان پذیرش نمی شوند.
سردار مظاهری خاطرنشان کرد: اگر فضا و امکانات برای پذیرش معتادان فراهم باشد، نیروی انتظامی در یک هفته تمام معتادان در سطح استان را جمع آوری می کند.
وی با اشاره به اینکه مدیریت کمپ لنگر به بهزیستی واگذار شده است گفت: پیش از این مدیریت این مرکز توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بود اما اکنون به بهزیستی واگذار شده است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: متاسفانه سن اعتیاد در جامعه پایین آمده، گرایش زنان به استفاده از مواد مخدر بالا رفته و گرایش به مواد صنعتی نیز بیشتر شده است و در این باره خانواده ها باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.