به گزارش ایرنا، زن ترکمن با لباس قرمز رنگ با کلاه و روسری ترکمنی که بر سر دارد، مرد ترکمن با لباس و کلاه ترکمنی و زن و مرد کرمانج، تات و فارسی زبان همه و همه در یک صف پشت سر هم حضور پیدا کردند، با وجود گویش های مختلف، لباس های رنگارنگ اما یکدل برای نشان دادن وحدت و یکپارچگی خود به دشمنان انقلاب و نظم حضور یافتند و با مشت های محکم شعار می دهند تا تن دشمنان به لرزه بیفتد.
تنوع قومیتی در این استان باعث نشده است که حضور در صحنه ها کم رنگ شود، برعکس این امر باعث شده است حضور بیشتر و پررنگ تر شود و امروز در این آیین متوجه پر رنگ حضور اهل سنت می شویم.
شیعه و سنی در تمامی صحنه ها دوشادوش سایر هموطنان خود حرکت کرده و در تمامی صحنه ها به خصوص راهپیمایی 22 بهمن به صورت فعالانه مشارکت کرده اند.
حضور شیعه و سنی در راهپمایی 22 بهمن در خراسان شمالی جلوه ای خاص به این آیین بخشیده است می توان گفت این وحدت و یک دلی در کشور مثال زدنی است.
این مشارکت در خراسان شمالی نشان می دهد که رنگ معنا ندارد، اقوام ساکن در این خطه با وحدت، یکپارچگی و یکرنگی در همه صحنه ها حضور گسترده ای دارند.
شماری از شهروندان ترکمن استان خراسان شمالی در خصوص شرکت در این آیین به خبرنگار ایرنا گفتند: حضور اهل تسنن در کنار برادران شیعه در راهپمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان استکبار و دشمنان اسلام خواهد بود.
یکی از شهروندان اهل سنت گفت: شیعه و سنی در کشور و به خصوص در این استان همیشه در تمامی صحنه ها در کنار هم حضور دارند و هیچ گاه تفرقه ای در بین آنان نبوده است.
آنا گل بهمن از 22 بهمن به عنوان روز تجدید بیعت با امام (ره) و رهبری یاد کرد و گفت: این حضور هر قدر پرشورتر باشد بر اتحاد و اقتدار ملی ما می افزاید.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای ما اقتدار و امنیت به همراه داشت و اگر می خواهیم این اقتدار و امنیت همچنان ادامه داشته باشد باید با حضور پرشور خود در راهپیمایی به دشمنان بفهمانیم که برای همیشه پشتیبان نظام و انقلاب خواهیم بود.
یکی دیگر از شهروندان ترکمن در گفت و گو با ایرنا از یوم الله 22 بهمن به عنوان نماد وحدت، همدلی و همزبانی ملت ایران یاد کرد و گفت: در این روز مردم به فرامین امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری جامه عمل خواهند پوشاند.
محمد درخشان افزود: 22 بهمن سالروز پیروزی ملتی رنج کشیده است که سال ها زیربار ظلم و ستم زندگی کردند تا در این روز مبارک و فراموش نشدنی عزت و استقلال از دست رفته خود را باز یافتند.
وی افزود: همدلی و اتحادی که بین ملت ایران بود باعث پیروزی انقلاب شد اگر امروز هم ادامه پیدا کند هیچ کدام از توطئه های دشمنان نمی توانند کوچکترین خدشه ای به نظام وارد کنند.
وی گفت: دشمنان انقلاب بسیار تلاش می کنند تا به گونه ای وانمود کنند که مردم ما از انقلاب خسته شده اند اما بدون شک ملت بزرگ و مقاوم ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن به آن ها ثابت می کنند که تا همیشه پشتیبان نظام و انقلاب خواهند ماند.
وی اظهار کرد: حضور پرشور همه آحاد مردم در راهپیمایی 22 بهمن باعث بیمه شدن انقلاب و نظام است .
وی با بیان اینکه همه وظیفه دارند تا در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شرکت کنند، افزود: تحولات منطقه ای اخیر و فشار دشمنان لزوم مشارکت گسترده در جشن پیروزی انقلاب را دوچندان کرده است.
یکی دیگر از شهروندان این استان گفت: راهپیمایی باشکوه در 22 بهمن نمایش اتحاد و وحدت مردم است که دشمنان امیدوار را مایوس خواهد کرد.
محمد رحیم رحیمی که اهل سنت ساکن در بجنورد مرکز استان خراسان شمال است اظهار کرد: با وجود اینکه مردم ایران اسلامی بعد از انقلاب بارها اتحاد، انسجام و پشتیبانی از انقلاب و نظام را به نمایش گذاشته اند اما دشمنان دست از تلاش بر نمی دارند که حضور را کم رنگ کنند به همین منظور راهپیمایی باشکوه امسال بار دیگر آنان را ناامید خواهد کرد.
وی با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی را بر خود واجب می دانیم افزود: رهبر معظم انقلاب بر این مهم تاکید دارند و هم اکنون ما نیز بر خود واجب شرعی می دانیم تا در این آیین شرکت کنیم.
یک شهروند کرمانج هم گفت: اتحاد بین اقوام تاثیر مثبتی دارد و دشمنان متوجه وحدت مردم این کشور مسلمان خواهند شد زیرا که دشمنان تبلیغ می کنند تا هر سال حضور مردم در عرصه ها کم رنگ تر شود، اما مردم دشمنان را مایوس خواهند کرد.
وی افزود: ملت ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با تاسی از آموزه های اسلام ناب محمدی (ص) رژیم طاغوتی را در هم پیچیدند و روح امید و احساس خود باوری را در کشور زنده کردند که هم اکنون وظیفه ما پاسداشت و نگاه داشت تلاش هااست و شرکت در راهپیمایی یکی از راه های استمرار جمهوری اسلامی است.
یک شهروند ترکمن هم با بیان اینکه حضور مردم و به خصوص حضور اهل سنت و همچنین اقوام گوناگون در این روز بار دیگر وحدت ملت را به نمایش می گذارد گفت: دشمنان ما را با رسانه ها و همچنین ماهواره ها رصد خواهند کرد، شکوه این روز علاوه بر اینکه توطئه های آنان را خنثی خواهد کرد زیرا که وقتی دشمنان پشتوانه نظام را می بینند رفتار آنان نیز تغییر پیدا می کند.
سیف الله درخشان همچنین بر حفظ وحدت نیز تاکید و خاطرنشان کرد: با حضور آگاهانه و دشمن شکن خود بار دیگر همبستگی، همدلی و همزبانی خود را به دنیا نشان خواهیم داد.
استان خراسان 863 هزار نفر جمعیت دارد که در گستره بیش از 28 هزار کیلومتر مربع زندگی می کنند.
3007/6042 گزارش از: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.