سیاوش وحدت سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اعتبارات برای تکمیل و توسعه زیر ساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی استان و نیز منطقه ویژه اقتصادی بجنورد تخصیص یافته است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به اینکه 19 پروژه در شهرک های صنعتی استان در حال اجرا است گفت: امسال اعتبار مصوب این شرکت بیش از 116 میلیارد ریال است که بخش بزرگی از این اعتبارات برای آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد هزینه می شود.

* حدود 24درصد از صنایع غیرفعال است
وحدت درباره وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی خراسان شمالی گفت: اکنون حدود 24 درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی این استان غیر فعال و راکد است و مابقی با ظرفیت مناسب کار می کنند.
وی افزود: اکنون 55 واحد صنعتی از 230 واحد تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان به علت های مختلف غیر فعال و راکد شده است و مابقی با ظرفیت های متفاوت فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه بیشترین واحدهای غیرفعال استان مربوط به شهرک صنعتی شیروان است افزود: با وجود اینکه شهرک صنعتی شیروان بسترها و شرایط خوبی برای سرمایه گذاری دارد اما بیشتر واحدهای غیر فعال استان در این شهرک صنعتی استقرار دارد.
وحدت گفت: یکی از راهکارها برای حمایت از واحدهای تولیدی استان، تامین و خریداری محصولات مورد نیاز از تولیدات داخلی استان است که البته مکاتبات زیادی در این باره انجام شده و استاندار نیز بر خرید محصولات داخلی از کیفیت مناسب و خوب برخوردار هستند تاکید کرده است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی افزود: از دستگاه های اجرایی انتظار می رود که محصولات مورد نیاز را از تولیدات داخل تهیه کنند البته، تولیدکنندگان نیز باید تلاش کنند کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند و محصولات خود را معرفی کنند.
خراسان شمالی دارای 9 شهرک و پنج ناحیه صنعتی است
تاکنون 230 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان به بهره برداری رسیده که برای آن 2 هزار و 320 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.