به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی جمعه در جمع نمازگزاران نماز جمعه آشخانه گفت: برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و قرار گرفتن خراسان شمالی در جمع 10 استان برتر تا سال 1404 لازم است تلاش های مضاعفی برای ارتقای شاخص ها ازجمله در زمینه اشتغال، کشاورزی و گردشگری انجام شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان 9.9 درصد و کمتر از میانگین کشوری است اما هدفگذاری ما رسیدن این نرخ به کمتر از 5 درصد در پایان دولت دوازدهم است که البته بدون حضور، مشارکت، همدلی و هم افزایی مردم و مسئولان امکان پذیر نیست.
استاندار خواستار آن شد که مردم هر شهرستان با تشکیل شرکت های تعاونی و جذب تسهیلات اشتغالزا، در مسیر توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد سرانه استان گام بردارند و تعریف برنامه های الگویی مثل روستاهای سبز، بدون بیکار و هدف گردشگری، برنامه ریزی برای خروج از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصولات تولیدی استان را نیز در همین راستا قلمداد کرد.
صالحی توسعه گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه خراسان شمالی برشمرد و با اشاره به بازدید خود از بوستان گردشگری رضوان در شهر آشخانه خاطرنشان کرد: برای تکمیل زیرساخت های این تفرجگاه 1.5 میلیارد تومان از اعتبارات استانی هزینه شده و برای بهسازی مسیر ارتباطی این بوستان تا روستای گردشگری شیرآباد و احداث پیست موتورسواری در منطقه نیز اعتباراتی تخصیص می یابد.
وی از پیگیری برای تسویه کامل بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان استان و ارتقای بیمارستان 32 تختخوابی آشخانه به 64 تختخوابی خبر داد.
صالحی هم چنین با اشاره به این که در آستانه فرارسیدن دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای گرامیداشت باشکوه فجر 97 که مقارن چهلمین سالگرد انقلاب است، از هم اکنون درصدد فراهم کردن مقدمات لازم هستیم.
آشخانه مرکز شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع است.
6042 انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.