به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی برای تعیین تکلیف پارکینگ طبقاتی بجنورد دو هفته به متولیان امر مهلت داده بود که اکنون این مهلت به سر آمده است.
محمدحسین علی نیا در نشست اخیر شورای هماهنگی ترافیک استان گفته بود که با توجه به اینکه یکی از نیازهای اصلی ما در مرکز شهر بجنورد ساخت پارکینگ طبقاتی است و به علت طولانی شدن فرآیند تصمیم گیری در خصوص ساخت چنین پارکینگی، تا دو هفته دیگر باید این طرح تعیین تکلیف شود.
وی افزود: کارشناسان دفتر فنی استانداری با اطلاعات کسب شده شهرداری، سرمایه گذار و مشاور طرح، همه موارد احداث این پارکینگ را بررسی کردند.
علی نیا افزود: نشست کمیته فنی این طرح شش ماه گذشته با حضور سرمایه گذار تشکیل شد و باید مشاور طرح با اقناع کارشناسان، زمینه اجرای سریع طرح را فراهم کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه باید به دنبال جذب سرمایه گذار برای استان باشیم، گفت: جذب سرمایه گذار هم باید در چارچوب و بر اساس قاعده خود تحقق پذیرد اما نمی توان هر طرحی را بدون انجام کار پژوهشی و مطالعاتی اجرایی کرد.

* 18 ایراد برای طرح پارکینگ طبقاتی
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی در این باره گفت: در زمان مدیریت پیشین شهردرای بجنورد در نشست کمیته فنی 18 ایراد و نقص برای پروژه پارکینگ طبقاتی شناسایی و شهرداری بجنورد مکلف شد تا این ایراد ها را رفع کند.
یزدان عنبری اظهار کرد: این ایرادها شامل مواردی همچون ایرادهای ترافیکی، محل اجرا و ایمنی بود البته هنوز گزارشی از برنامه ها برای رفع ایرادها به ما نرسیده است.
وی با اشاره به اجرای پیاده راه در مسیر چهارراه مخابرات تا چهارراه 17 شهریور گفت: یکی از مشکلات اجرای طرح پیاده راه است که با اجرای این طرح، تردد به پارکینگ در مکان فعلی را با مشکل روبه رو می کند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی افزود: اجرای پیاده راه در طرح جامع ترافیکی دیده شده است اما مشاور طرح پارکینگ، آن را مد نظر قرار نداده است.

* محل اجرا هنوز بلاتکلیف است
شهردار بجنورد نیز با بیان اینکه تعیین تکلیف پارکینگ طبقاتی منتظر نظر شورای همتا (شورای هماهنگی ترافیک استان) است گفت: این طرح هنوز بلاتکلیف تایید مکان است.
روح الله براتیان اظهار کرد: طرح پارکینگ طبقاتی به لحاظ تایید طرح و هم تایید مکان اجرا بلاتکلیف است.
شهردار بجنورد افزود: برای تعیین تکلیف پارکینگ طبقاتی منتظر پاسخ شورای همتا هستیم و هنوز پاسخ به ما نرسیده است.
وی با بیان اینکه مشاور شورای همتا موافق اجرای پارکینگ در محل خیابان شریعتی نبود گفت: پروژه پارکینگ طبقاتی مربوط به قبل از تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک است و اکنون که در طرح جامع حمل و نقل ترافیک بجنورد، چهار راه امیریه تا چهار راه 17 شهریور پیاده راه تعریف شده است تردد به این پارکینگ با مشکل روبه رو می شود.
وی با اشاره به اینکه اکنون تنها راه خروجی پارکینگ، خیابان طالقانی و کوچه حکمتی است افزود: شورای همتا به سرمایه گذار اعلام کرده که باید مشاور نظر دهن آیا امکان اجرای پروژه وجود دارد یا نه که مشاور هنوز نظر خود را اعلام نکرده است.
شهر بجنورد 210 هزار نفر جمعیت دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.