حمید روشن روان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این شرکت در سال 23 میلیون 700 متر معکب آب آشامیدنی تولید می کند اظهار کرد: البته رقم دقیق از میزان مصرف آب توسط دام روستاییان در دست نیست اما بر اساس برآوردهای انجام شده، نیمی از این میزان به مصرف غیر آشامیدن مشترکان می رسد.
وی افزود: این شرکت به هیچ عنوان وظیفه ای برای تامین آب دام روستاییان ندارد اما ساکنان این مناطق به اقتضای فعالیت دامپروری خود به ناچار از آب آشامیدنی تولیدی این شرکت برای سیراب کردن دام خود استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: تامین آب مورد نیاز دام بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است اما این سازمان تا کنون هیچ اقدامی در این باره انجام نداده و همچنان بار تامین آب دام روستاها بر عهده این شرکت است.
روشن روان گفت: در نشست هایی که با جهاد کشاورزی داشتیم، قول هایی برای تامین آب مورد نیاز دام داده شده است و مقرر بود جهاد کشاورزی نسبت به حفر چاه اقدام کند اما تا کنون اقدامی انجام نشده است.
وی افزود: خراسان شمالی استان دامپرروی است و به همین لحاظ نیز بخش بسیار زیادی از آب تولیدی که باید به مصرف آشامیدن برسد به مصرف دام ها می رود و این امر به شبکه های ما فشار وارد می کند.
روشن روان خاطرنشان کرد: در خواست ما این است، برای تامین آب مورد نیاز دام روستاییان، اعتبار مورد نیاز برای حفر چاه ها به این شرکت داده شود تا ما بتوانیم در این باره اقدام کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: البته از شرکت آب منطقه ای استان نیز انتظار می رود سهم آب این شرکت را بیشتر کند تا مشکلات تامین آب مورد نیاز دام مرتفع شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.