مهدی مودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس نتایج سرشماری سال 95، اکنون 39 هزار و 214 نفر بیسواد در این استان وجود دارد اما بر اساس آمار و بانک اطلاعاتی آموزش و پرورش، شمار بیسوادان 9 هزار و 89 نفر است.
وی افزود: ما همچنان به دنبال این هستیم که مرکز آمار لیست این تعداد از افراد که در سرشماری به عنوان بیسواد اعلام شده است را به ما ارائه دهد.
مودی اظهار کرد: این لیست هنوز در اختیار ما قرار نگرفته است و ما درخواست داریم تا این لیست به ما ارائه شود تا برای جذب بیسوادان و در برنامه های سوادآموزی مورد استفاده قرار گیرد و بر اساس آن برنامه ریزی شود.
وی در ارزیابی خود از وجود اختلاف در این آمار گفت: شمار افراد بی سواد استان که در طرح سرشماری عنوان شده، به صورت خوداظهاری است و باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: بانک اطلاعاتی موجود در معاونت سوادآموزی، کامل ترین بانک اطلاعاتی است و به نظر می رسد این اختلاف آماری 30 هزار نفری از بیسوادان استان مربوط به خوداظهاری ها در سرشماری ها باشد.
مودی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات مرکز ملی آمار اکنون 26 هزار و 517 نفر زن و 12 هزار و 516 نفر مرد در این استان بی سواد هستند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به برنامه های امسال برای سوادآموزی اشاره کرد و گفت: سهم امسال در جذب افراد بیسواد این استان هشت هزار و 400 نفر است که تا کنون 79.2 درصد از این رقم محقق شده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.