به گزارش ایرنا محمدصالح ترکستانی چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان شمالی اظهار کرد: 265 نفر از این استعدادها که به کشور بازگشته اند، در 100 دانشگاه مطرح جهان مشغول به تحصیل بوده اند.
وی تاکید کرد: بنیاد نخبگان تلاش دارد تا استعدادهایی که از کشور خارج شده اند بازگردند و برای بازگشت استعدادهای درخشان به کشور عزم جدی دارد.
وی خاطرنشان کرد: چهار نفر از استعدادهایی که به میهن بازگشته و در دانشگاه تبریز حضور یافتند، توانستند انقلاب علمی و فکری ایجاد کنند.
ترکستانی با بیان اینکه برای بازگشت نخبگان به کشور هیچ محدودیتی وجود ندارد اظهار کرد: از ایرانی های نخبه خارج از کشور دعوت می کنیم به وطن بازگردند و در کشور خود به مردم خدمت رسانی کنند.
وی در باره استخدام نخبگان گفت: ردیف استخدامی بنیاد ملی نخبگان همانند ردیف استخدامی وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان استعداد یابی را از رسالت های این بنیاد عنوان کرد و افزود: یکی از اولویت ها پیگیری و اجرای طرح شهاب است و در این طرح استعداد دانش آموزان و حتی در دورترین نقاط پایش و شناسایی می شود.
ترکستانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه نخبگان باید هدایت گر فکری دستگاه های اجرایی باشند گفت: در این باره مسئولان نیز باید بیش از پیش از ظرفیت نخبگان استفاده کنند.
ترکستانی خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان تلاش دارد تا با همگامی و هم افزایی سایر دستگاه های اجرایی یاری رسان فکری عرصه های مختلف جامعه باشد.
وی گفت: همکلام نبودن مسئولان با استعداهای درخشان سبب شده تا نخبگان از جامعه طرد شوند.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان افزود: بنیاد ملی نخبگان در سطح کشور 280 نفر نیرو دارد که رویکرد ما به کار گیری افراد بومی است.
در این آیین از زحمات محمدباقر مقدسی تقدیر و مهدی قاسمی فرد به‌عنوان رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی معرفی شد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.