به گزارش ایرنا عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون تجارت خارجی و امور بین الملل موسیاد با بیان اینکه آمادگی برای برقراری ارتباط تجاری بیشتر با استان خراسان شمالی را داریم گفت: در سرمایه گذاری و روابط تجاری در بخش ها و فناوری های جدید تمرکز داریم.
محمت گوورچین افزود: هم اکنون در حوزه ها و فناوری های جدید ارتباط تجاری در دنیا بیشتر شده و این بخش سود آور نیز است.
وی با بیان اینکه در رابطه با اپلیکیشن ها درآمد زیادی وجود دارد افزود: در این راستا تجار زیادی فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: شرکت موسیاد در تعداد زیادی از کشور ها دفتر دارد و کسب و کار زیادی ایجاد کرده است و هم اکنون اعلام آمادگی برای فعالیت در زمینه های مختلف در این استان داریم.
وی افزود: تفاهم نامه هایی نیز در حوزه های مختلف از جمله صنعت و معدن و همچنین تعاون با ایران داریم و یک هیات تجاری بزرگ نیز امسال در تهران حضور یافتند.
یاسین جانان مدیر شرکت بازرگانی شام گروپ نیز در این جلسه گفت: استان خراسان شمالی دارای ظرفیت و پتانسیل زیادی در حوزه صادرات و واردات است اما باید تجار و مسئولان استان نیاز ها و خواسته های خود را به ریز اعلام کنند.
وی افزود: تولیدات و محصولات را باید در عرصه صادرات معرفی کنند و همچنین اگر نیاز به وارد کردن محصولاتی است را باید عنوان کنند، در خصوص صنایع و معادن نیز اطلاعات و نیاز ها را در اختیار تجار قرار دهند.
فاتح چایاباتماز، مدیر شرکت کاروانسرای نازنین (ثبت شده در ایران) و نماینده موسیاد در ایران با بیان اینکه 10 سال در ایران فعالیت دارد گفت: تجار و بازرگانان این استان محصولات و تولیدات صادراتی را برای ما لیست کنند و همچنین خواسته های وارداتی خود را نیز عنوان کنند تا به صورت مستقیم و یا از طریق شرکت ها تامین کنیم.
امرالله فیاض تاجر و عضو اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: در زمینه های طیور، دام، ساخت کارخانجات مواد نوشیدنی فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه آمادگی برای سرمایه گذاری مشترک با تجار ترکیه ای در این استان داریم افزود: امکانات و زیر ساخت های لازم در خصوص راه اندازی کارخانه در زمینه طیور و دام داریم اما هم اکنون نیاز به سرمایه گذاری خارجی در این رابطه هستیم.
وی با بیان اینکه نیازمند دستگاه ها و ماشین آلات در این حوزه هستیم اظهار کرد: تولید در این استان ارزان تمام می شود، بازار فروش نیز در این استان و همچنین سایر کشور ها وجود دارد.
وی افزود: در صنعت گلخانه سازی نیز ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی داریم که به دلیل مشکل کم آبی و خشکسالی این صنعت در آینده نیز بسیار کاربرد دارد.
هیات پنج نفره از تجار و سرمایه گذاران کشور ترکیه امروز و فردا در خراسان شمالی حضور دارند و از ظرفیت های کشاورزی و صنعتی استان نیز بازدید می کنند.
این نشست در سالن جلسات اتاق بازرگانی خراسان شمالی برگزار شد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.