غلامرضا گلی شنبه در گفت و گو با ایرنااظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیشترین مجوزهای مشاغل خانگی صادر شده شهرستان فاروج 199مجوز، مربوط به حوزه جهاد کشاورزی بوده است.
وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت با صدور 144 مجوزو میراث فرهنگی با 16 مجوز در رده های بعدی قرار دارند.
گلی با اشاره به افزایش تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف 200 میلیارد ریال به نسبت به 15 میلیارد ریال سال گذشته در سطح استان بیان داشت:بعضی دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی و .. از بین 300 رشته مشاغل خانگی، رشته های اولویت دار برای پرداخت تسهیلات تعین کرده اند که در این دستگاه ها به ترتیب، 15، و 5 رشته است.
وی گفت: از مجموع 367 مجوز صادر شده، 58 طرح به مبلغ 6 میلیاردو 800 میلیون ریال دریافت برای تسهیلات به بانک معرفی شده اند.
گلی افزود: پیش بینی می کنیم تا پایان سال رقم صدور مجوزها به 600 فقره برسد .
وی از ثبت 495 فرصت شغلی در سامانه رصد خبرداد و گفت: در این بخش هم جهاد کشاورزی با 184ثبت، رتبه نخست را در بین دستگاه ها در شهرستان دارد.
وی افزود: مشاغل خانگی بخشی از مجوزهایی است که در این سامانه ثبت می شود.
گلی با اشاره به فعال بودن یک انجمن صنفی کارگران با 112 نفر در شهرستان گفت: این انجمن صنفی مربوط به کارگران ساختمانی است که از این تعداد 25 نفر پرونده بیمه بیکاری دارند که 3پرونده با اشتغال مجدد، بیمه بیکاریشان قطع شده است.
وی افزود: از ابتدای سال 12 پرونده در حوزه روابط کاری تشکیل شده که با سازش 7 پرونده ، در صد پرونده های سازشی شهرستان به 59 درصد رسیده است.
افزون بر300 رشته برای صدور مجوز در مشاغل خانگی تعریف شده است.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.