به گزارش ایرنا سیدابراهیم محجوب بتازگی در آیین گشایش مرکز حمایت های روانی و اجتماعی دختران و خانواده(ندای مهر) بدون اشاره به آمار دختران و پسران فراری در استان اظهارکرد: در این راستا دادگستری با همکاری آموزش و پرورش در استان،طرحی را با عنوان 'نماد' با هدف توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر در مدارس آغاز کرده اما با مشکلات اعتبارمواجه است.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در مصاحبه اخیر خود با خبرنگاران اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون 17 مورد فرار دختران را از منزل در این استان ثبت شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی در ادامه از مسئولان در سطح کشور درخواست کرد که خراسان شمالی را در زمینه تامین اعتبارات جزو استان های خاص و ویژه در نظر بگیرند تا بتوانیم در زمینه آسیب های اجتماعی اقدامات مفیدی انجام دهیم در غیر این صورت آینده خوبی را نمی توان تصور کرد.
محجوب عنوان کرد: با اینکه اعتبار مصوب برای طرح نماد وجود دارد، اما تخصیص داده نمی شود و یا کم تخصیص می دهند، اگر طرح نماد را به خوبی در سطح کشور انجام دهیم، 10 تا 15 سال آینده، به طور قطع و یقین آسیب های اجتماعی در جامعه به حداقل می رسد و مراکز زیر پوشش بهزیستی می توانند پذیرش کمتری داشته باشند اما اکنون هر سال تعداد مراکز و پذیرش ها بیشتر می شود.
وی با بیان اینکه مرکز خراسان شمالی و شهرستان های شیروان، اسفراین و آشخانه جزو شهرهای مهاجرپذیر شده اند اظهارکرد: آسیب های اجتماعی در شهرهای مهاجر پذیر و در حاشیه شهر و سکونتگاه های غیر مجاز نمود بیشتری دارد وآسیب هایی که به خانواده ها و فرزندان ما در این مناطق وارد می شود، بیشتر خواهد بود.
خراسان شمالی با 863 هزار نفر جمعیت دارای قومیت های کرمانج، تات، ترکمن، ترک و فارس است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.