به گزارش ایرنا، طرح زمستانه با مشارکت نهادهای مختلف چون پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جاده ای، جمعیت هلال احمر، اورژانس 115 و سایر نهادها از امروز در استان آغاز شد.
طرح زمستانه با هدف تامین و ارتقای ایمنی سفرها در معابر دورن و برون شهری اجرایی می شود و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی در حاشیه برگزاری این رزمایش به خبرنگاران گفت: طرح زمستانه پلیس راه، با هدف ایجاد امنیت مطلوب در ترددهای جاده ای و معابر شهری هر ساله اجرا می شود و تلاش داریم تا در این طرح خدمات رسانی و امدادرسانی به حادثه دیده گان احتمالی در سوانح رانندگی بهتر و مطلوب تر انجام شود.
سردار علیرضا مظاهری اظهار کرد: در طرح زمستانه امسال 6 تیم از عوامل پلیس راه برای تامین و ارتقای ایمنی ترددهای جاده ای سازماندهی شده اند که سه تیم از این عوامل در سه گردنه برف گیر استان مستقر می شوند.
وی تصریح کرد: گردنه امین الله، اسدلی و جوزک از گردنه های برف گیر استان هستند که زیر پوشش خدمات پلیس راه قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: در طرح زمستانه امسال یکهزار و 152 نفر نیروی انسانی پلیس راه مشارکت دارند و 50 دستگاه خودرو نیز به کار گرفته می شوند.

* 22 اکیپ راهداری در خراسان شمالی به مسافران زمستانی خدمات می دهند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز گفت: 22 اکیپ راهداری در طرح زمستانه امسال در سطح جاده های استان به مسافران خدمات رسانی می کنند.
علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: این 22 اکیپ در طرح زمستانه در 19 راهدارخانه استان شامل سه راهدارخانه سیار و 16 راهدارخانه ثابت مستقر می شوند.
وی افزود: البته راهداران استان پیشتر برای خدمات رسانی به مسافران عبوری از استان به حالت آماده باش درآمده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: 21 گردنه در محورهای خراسان شمالی وجود دارد که طول این گردنه ها 681 کیلومتر است.
وی خاطرنشان کرد: گردنه اسدلی در مسیر بجنورد - اسفراین و گردنه امین الله در مسیر بجنورد - جنگل گلستان از گردنه‌های مهم و برف گیر این استان است که زیر پوشش خدمات راهداران است.
بدیعی مقدم گفت: در طرح زمستانه امسال، 230 دستگاه ناوگاه راهداری به کار گرفته می شود که این ناوگان شامل 79 دستگاه ماشین آلات سنگین، 110 دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین و 41 دستگاه خودرو سبک است.

* افزایش قربانیان حوادث جاده ای
رئیس پلیس راه خراسان شمالی نیز گفت: در طرح زمستانه سال 95، 393 فقره تصادف در جاده های استان به ثبت رسیده است که این رقم در مقایسه با سال ماقبل 14 درصد رشد داشته است.
سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار کرد: در طرح زمستانه پارسال 23 نفر در 19 فقره تصادف فوتی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با آمار طرح زمستانه سال ماقبل 30درصد کاهش دارد.
وی تصریح کرد: شمار قربانیان در حوادث جاده ای طرح زمستانه سال 94، 33 نفر بوده است
وی با اشاره به افزایش هشت درصدی وقوع تصادف در معابر شهری طی طرح زمستانه پارسال به سال ماقبل گفت: در طرح زمستانه پارسال در معابر شهرهای استان 525 فقره تصادف گزارش شده بود که این رقم در سال ماقبل 484 فقره به ثبت رسیده بود.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی تصریح کرد: در طرح زمستانه پارسال 9 نفر در 9 فقره تصادف منجر به فوت در معابر شهری استان جان باختند که این رقم در طرح زمستانه سال 94 هشت نفر فوتی در هفت فقره تصادف گزارش شده است.
طول جاده های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.