به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این مدیریت اسماعیل محمودآبادی اظهار کرد: در این مدت 10 مورد مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان صادر شد.
وی افزود: در بخش مشاغل خانگی چهار مورد مجوز در زمینه کشت زعفران و 6 مورد پرورش قارچ بوده که زمینه اشتغال 120 نفر را فراهم کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد میزان اعتبار جذب شده برای ایجاد مشاغل خانگی را یک میلیارد و 150 میلیون ریال ذکر کرد.
محمودآبادی گفت: سال گذشته نیز 60 مجوز مشاغل خانگی در بخش کشاورزی در این شهرستان صادر شد که 400 نفر مشغول به کار شدند.
وی تصریح کرد: کسب و کار خانگی به مشاغلی گفته می شود که با عضویت اعضای خانواده در فضای مسکونی و در قالب یک طرح کسب و کار مجاز، بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد.
محمودآبادی استفاده از فضاهای محدود که دارای شرایط خاصی نبوده، استفاده از مواد اولیه در دسترس، ابزار و تکنولوژی ساده، نیاز به سرمایه گذاری محدود، امکان انجام کار به صورت پاره وقت، توسعه فرهنگ کار خانواده، ایجاد توازن در مسئولیت خانوادگی زنان، مهارت مبتنی بر آموزش سینه به سینه، تبلیغ و انتشار فرهنگ بومی را از مهم ترین مزایای طرح مشاغل خانگی عنوان کرد.
وی گفت: حمایت همه جانبه از اینگونه مشاغل می تواند در راستای تولید و اشتغال،کمک به معیشت خانوار ها، ایجاد فرصت های شغلی و کنترل مهاجرت از روستا به شهر موثر باشد.
شهرستان300 هزار نفری بجنورد بیش از 50 هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت دارد که 17 هزار خانوار آن بهره بردار بخش کشاورزی هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.