به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی چهارشنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: پیش از این در باره مشکلات کنونی فرودگاه با شرکت هواپیمایی مکاتبه شده اما هنوز پاسخی دریافت نشده است.
وی با اشاره به مشکلات نشست و برخاست هواپیماها در شرایط نامناسب آب و هوایی و مه گرفتگی گفت: مشکلات کنونی فرودگاه بجنورد به این سادگی رفع شدنی نیست.
وی در بخش دیگر سخنان خود در باره مشکلات موجود برای انجام پروازها توسط شرکت های هواپیمایی و خالی بودن صندلی ها گفت: بر اساس آنچه اعلام شده، شرکت هواپیمایی برای هر پرواز 150 میلیون ریال متضرر می شود.
استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در هر هفته 6 پرواز توسط 2 شرکت هواپیمایی در فرودگاه بجنورد انجام می شود و براین اساس سالانه بیش از 46 میلیارد و 800 میلیون ریال برای جبران این ضررها، باید پرداخت شود و این رقمی است که می توان با آن یک فروند هواپیما خریداری کرد.
استاندار خراسان شمالی افزود: ما آمادگی داریم برای حمایت از انجام پروازها، هزینه های پارکینگ و اقامت شبانه را پرداخت کنیم و در دوره 6 ماهه، 60 درصد از ظرفیت خالی صندلی ها را خریداری کنیم.

* خراسان شمالی، ایران کوچک
صالحی خطاب به شرکت های هواپیمایی گفت: شرکت های هواپیمایی بدانند، خراسان شمالی ایران کوچک بالقوه ای است که بزودی به فعلیت در می آید و این استان بزودی جزو 10 استان برتر کشور خواهد بود.
وی گفت: اگر در شرایط سخت ما را یاری کنند، در آینده از حمایت های ما برخوردار خواهند بود و ما این استان را به طور قطع جزو 10 استان برتر کشور خواهیم دید.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به سخنان ترامپ علیه ایران گفت: با این سخنان ترامپ مشخص شد که ریل گذاری اقتصاد مقاومتی در کشور ما به درستی انجام شده است.
صالحی اظهار کرد: دانش بنیان بودن، مردمی بودن، درون زا و برون گرا بودن و عدالت محور بودن از شاخص های اقتصاد مقاومتی است.

* یارانه های نقدی باید صرف عمران شود
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سخنان نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه یارانه ها باید به سمت اجرای پروژه های عمرانی سوق داده شود گفت: شخصا با اینکه اعتبارت یارانه ها با این شیوه و به صورت نقد پرداخت شود مخالف هستم اما آیا دولت می تواند یارانه را از مسیر هزینه شدن در مسیر جاری به مسیر هزینه شدن در مسیر عمرانی سوق دهد؟ در این باره قانون اجازه نمی دهد و باید قانون اصلاح شود.
هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ گفت: ما قانون را در مجلس اصلاح کردیم اما دولت عقب نشینی کرد، مشکل این است که قانون به درستی اجرایی نمی شود.

* اولویت ما ایجاد اشتغال ارزان قیمت است
صالحی در بخش دیگر سخنان خود درباره ایجاد اشتغال با حمایت از واحدهای بزرگ تولیدی اظهار کرد: اولویت ما ایجاد اشتغال و رفع مشکل اقتصادی مردم و ایجاد اشتغال فراگیر و ارزان قیمت است و ایجاد اشتغال در صنایع بزرگ، پرهزینه و گران قیمت است.
وی در باره مشکل آب در بخش کشاورزی گفت: احیای قنات ها امسال در برنامه است و علاوه بر آن طرح تعادل بخشی آب نیز برای بهبود وضعیت منابع آبی در دستور کار است.
وی با گلایه از اینکه میزان اضافه برداشت آب از چاه های مجاز بسیار بیشتر از میزان برداشت آب از چاه های غیرمجاز است گفت: اولویت باید جلوگیری از اضافه برداشت از چاه های مجاز باشد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.