به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در سالروز ورود مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در جمع حضور پرشور مردم این استان اظهار کرد: نتیجه نگاه غرب به زندگی که دینداری را یک امر شخصی و فردی معرفی می کنند و در زمینه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از خدا هیچ خبری نیست، تجاوز به حقوق بسیاری از ملت ها، خونریزی ها و کشورگشایی در عالم شده است.
وی عنوان کرد: کارشان به جایی رسیده که در میانمار به جرم مسلمانی قتل عام می کنند اما کسی پاسخگو نیست و اینها به علت سبک زندگی مادی است.
وی بیان کرد: نتیجه این سبک زندگی مادی وضعیتی است که اکنون در جهان حاکم است ، اینها پیمان می بندند اما پیمان شکنی می کنند، اینها ایمان ندارند یعنی میثاق ندارند و به میثاق آنها نمی توان اعتماد کرد.
وی در باره برجام گفت: آن ها خودشان این سند را رقم زدند اما، نباید به قول و امضای آنها اعتماد کرد، آنها پیمان شکنی می کنند.
حجت الاسلام رئیسی گفت: در این میثاق ها آنچه برماست همان سبکی است که پیامبر(ص) داشتند، یعنی رسول اکرم(ص) در همه پیمان ها هم دستی برتر داشتند و هم ابتکار عمل را به دست گرفتند.
وی افزود: سخنان و بیانات هدایتگر رهبری برای کشور و جهان اسلام نسخه ای است که همواره زنده است، برای عمل به این نسخه که در راس آن مساله، مهم و اساسی سبک زندگی اسلامی و دینی است باید اهتمام جدی شود.
حجت الاسلام رئیسی با ذکر اینکه ویژگی های شهراسلامی و سالم، مدینه فاضله و آرمان شهر در سخنان فلاسفه، حکما و بزرگان در طول تاریخ مطرح بوده است توضیح داد: یکی از ویژگی های شهر سالم برخورداری از مواهب انسانی است.
وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی با سبک زندگی مادی تقاوت دارد و با اشاره به دارالسلام مکانی در بهشت برین که نصیب انسان سالم میشود گفت: با زندگی سالم می توان به دارالسلام رسید.
وی از دیگر ویژگی های شهر سالم به وجود عقلانیت، معنویت، اخلاق مداری، عدالت اجتماعی، برقراری روابط عادلانه بین مدیران و شهروندان و رعایت حقوق دیگران اشاره کردو افزود: امروز دولت اسلامی برای دستیابی به تمدن اسلامی باید تمام این شاخص ها را در وظایف خود ببیند به این معنا که خردورزی، عقلانیت، اخلاق فردی و جمعی، سازمانی و حرفه ای گسترش دهند.

*لانه گزینی فساد در جامعه اسلامی همه چیز را برفنا می دهد
حجت الاسلام رئیسی گفت: مثال هایی که رهبری در این شهر عنوان کردند، رعایت حقوق همه سطوح در اجتماع است، امروز نباید کسی در مقابل اجرای قانون حاشیه امن داشته باشد، باید همه آن را احساس کنند، تخلف و فساد نباید در جامعه لانه کند، لانه گزینی فساد در جامعه همه چیز را برفنا می دهد.
وی اضافه کرد: تخلفات، فساد و کجی ها به هیچ گونه پذیرفتنی نیست بویژه از کسانی که مسئولیت دارند، این ها مواردی است که معظم له درسفر به خراسان شمالی به آن دعوت کرده و تاکید داشتند.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: رهبری به سبک زندگی مادی نیز هشدار دادند، اولین خصوصیت زندگی مادی این است که هویت انساند بودن انسان را تهدید می کندو نگاه به زندگی توام با نگاه معنویت نیست و مواجه شدن با سیاست ورزی و سیاست مدارانی است که در زندگی خود معنویت را کنار گذاشتند.
حجت الاسلام رئیسی گفت: باید در سالروز ورود رهبری به خراسان شمالی بازنگاهی به فرمایشات رهبری در بخش های مختلف داشته باشیم و اینکه چقدر سبک زندگی اسلامی در کشور و در شهر ها و روستاها به شاخص های فرمایشات رهبری نزدیک شده است.
تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی توسط مقام معظم رهبری، نقطه عطفی در انقلاب اسلامی شد.
وی با اشاره به برکات سفررهبری در خراسان شمالی گفت: اصل توسعه یافتگی استان یک ضرورت و اقتضائاتی دارد که مهم ترین آن همکاری مدیران است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: به برکت سفر رهبری گام های بلندی در جهت توسعه یافتگی خراسان شمالی بویژه حوزه تولید و اشتغال ایجاد شده است که امیدواریم با این ذخایر چرخ های تولید در این استان حرکت بیشتری داشته باشد و آمار بیکاران کاهش یافته و زمینه اشتغال فراهم باشد.
وی با ذکر اینکه در تمام برنامه ریزی ها توجه آستان قدس رضوی به خراسان بزرگ است اظهار امیدواری کرد که به برکت امام رئوف، در خراسان شمالی، استانی علم خیز، در حال توسعه با نیروی عظیم جوانان در کنارگام های دولت بتوانیم در مسائل فرهنگی نیز قدم های ماندگاری برداریم.
وی از مسئولان ارشد خراسان شمالی درخواست کرد که برای سنجش و نزدیک تر شدن به شاخص های سبک زندگی، مدل و شاخص هایی را ارائه دهند.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.