سارا براتی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ذکر اینکه برای نگه داری ازسالمندان تحت پوشش، چهار مرکزروزانه و سه مرکزشبانه روزی در خراسان شمالی دایر است اظهارکرد: 2 مرکز روزانه و 2 مرکز شبانه روزی در مرکز استان، 2 مرکز روزانه در شهرستان اسفراین و یک مرکز شبانه روزی در شهرستان شیروان به این اقشار از جامعه خدمات ارائه می دهند.
وی اضافه کرد: یک مرکز شبانه روزی سالمندان نیز همزمان با روز جهانی سالمند در شهرستان مانه و سملقان افتتاح خواهد شد.
براتی گفت: اکنون 50 سالمند در مراکز روزانه و 50 سالمند در مراکز شبانه روزی در خراسان شمالی پشت نوبت دریافت خدمات نگه داری قرار دارند.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 25 سالمند در مراکز استان پذیرش و 15 نفر هم ترخیص شده یا به علت کهولت سن و بیماری فوت کرده اند.
براتی درباره خدمات ارائه شده توسط اداره کل بهزیستی به این افراد اظهارکرد: در بخش های مختلف شامل بهداشتی، رفاهی، توانبخشی، پزشکی خدمات ارائه می شود.
وی به طرح ویزیت در منزل اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح برای سالمندانی است که تمایلی به نگه داری در مراکز را ندارند، در این طرح اعضای تیم هر یک ماه، کمک های توانبخشی، پرستاری، مراقبتی، آموزش خانواده و... در منزل به فرد سالمند ارائه می دهند.
براتی با بیان اینکه یک مرکز با عنوان طرح ویزیت در منزل در خراسان شمالی فعالیت دارد عنوان کرد: ظرفیت ویزیت در منزل در این استان 30 نفر است و به ازای ارائه خدمات به هر نفر اداره کل بهزیستی یک هزارو 340 هزار ریال به این مرکز پرداخت می کند.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی از استان های نوپا و محروم است از خانواده ها درخواست کرد که از این مراکز در زمینه های مختلف بیشتر حمایت کنند.
بهزیستی خراسان شمالی 27 هزار و 737 نفر مددجو زیرپوشش دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.