به گزارش ایرنا علیرضا موذن روز سه شنبه در گفت و با خبرنگاران این استان اظهار کرد: در سال تحصیلی 96 رشته های شیمی کاربردی، مهندسی اپتیک و لیزر، زیست شناسی سلولی و مولکولی نیز به رشته های مقطع کارشناسی افزوده شده است.
وی افزود: واحد تحصیلات تکمیلی دانشگاه کوثر با ایجاد رشته زبان و ادبیات عرب و پذیرش 12 دانشجو در سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی گفت: با احتساب دانشجویان جدید تعداد دانشجوهای این مرکز آموزش عالی به بیش از دو هزار نفر در 19 رشته تحصیلی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 50 استاد با این مرکز آموزش عالی همکاری دارند گفت: در برخی از رشته های تحصیلی از جمله مهندسی صنایع، زیست شناسی و زبان انگلیسی کمبود استاد داریم چرا که این رشته ها جدید هستند دانش آموخته در مقطع دکتری کم وجود دارد.
وی رتبه دانشگاه کوثر در بین دانشگاه های کشور را در سال 92 ، 565 عنوان کرد و افزود: در سال 95 رتبه دانشگاه به رتبه 213 ارتقا یافت که در سال تحصیلی جدید نیز با توجه به پیشرفت در بیشتر زمینه ها از رشد خوبی برخوردار خواهیم شد.
موذن در خصوص ساختمان دانشگاه کوثر در جاده ارکان نیز گفت: برای تکمیل فضاهای این مرکز آموزش عالی به بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم تا این دانشگاه به سامان شود.
دانشگاه کوثر ویژه خواهران در سال 91 تاسیس، با هفت رشته تحصیلی با 250 دانشجو ر سال 93 آغاز به کار شد و هم اکنون از نظر تعداد دانشجو تک جنسیتی در بین دانشگاه های کشور از لحاظ تعداد دانشجو رتبه دوم را دارد.
در خراسان شمالی بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، نیمه دولتی و آزاد تحصیل می کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.