مهناز حمیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خانم شجاعی برای شرکت در پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا(ایندورگیم) به شهر عشق آباد کشور ترکمنستان اعزام شده است.
وی افزود: خانم شجاعی در رشته کشتی با کمربند بانوان در بخش کلاسیک در وزن+75 کیلوگرم و در ترکمن گورش زنان در بخش کلاسیک در وزن + 70 کیلوگرم رقابت می کند.
نائب رئیس هیات کشتی خراسان شمالی گفت: خانم شجاعی در بهمن 94در مسابقات کشوری در خانه کشتی تهران در وزن + 75کیلوگرم نایب قهرمان کشور شد.
وی افزود: مسابقات آسیایی داخل سالن کشور ترکمنستان از 26 شهریورماه تا پنج مهر در کشور ترکمنستان برگزار می شود و ایران با 214 ورزشکار شامل 148 مردو 68 زن در این رقابت ها حضور دارد.
وی درباره آمادگی نماینده خراسان شمالی برای حضور در این رقابت ها گفت: خانم شجاعی با آمادگی کامل در این رقابت ها حضور دارد و او برای حضور در این رقابت ها در چهار دوره از اردوهای تیم ملی شرکت کرده است.
حمیدی با بیان اینکه در خراسان شمالی آلیش بانوان به عنوان یک رشته ورزشی نوپا و پر جاذبه است گفت: فعالیت آلیش به طور رسمی بیش از 2 سال است که در این استان آغاز شده است.
وی افزود: نیروهای جوان پر توان و بانوان مستعد باید شناسایی و در این رشته جذب شوند و در این زمینه نیاز است بازنگری در ورزش بانوان انجام شود تا به وضع مطلوبی که می خواهیم برسیم.
وی نبود آشنایی خانواده ها را از مشکلات فعالان در این عرصه عنوان کرد و افزود: کمبود اعتبارات و نبود اسپانسر برای کشتی بانوان از علت های اصلی کم بودن فعالیت بانوان در این زمینه است.
حمیدی تصریح کرد: در حد توان از استعدادهای پرتوان مان مانند خانم شجاعی و سایربانوان حمایت می کنیم.
آلیش جزو کشتی های سنتی است که به کشتی با شال (کمربند )هم معروف است و زیر نظر فدراسیون کشتی انجام می شود.
در کشورهایی مثل قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی، قزاقستان و به طور کلی آسیای میانه این کشتی دارای ریشه و اصل و نسب بوده و در ایران به خصوص در استان های خراسان، گلستان و سمنان دارای قدمت دیرینه و ریشه است و فعالیت بین المللی این رشته هم از سال 1990 شروع شده است.
آسیه شجاعی در آذرماه 95 نیز مدال برنز مسابقات جام جهانی آلیش که در مینسک بلاروس برگزار شد از آن خود کرد.
وی در بهمن 95 مسابقات کشوری کشتی آلیش بانوان در اراک نیز قهرمان کشور در وزن +75 کیلو بود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.