معاون منابع انسانی و پشتیبانی خراسان شمالی گفت: تأمین دارو‌های خاص از مهمترین دغدغه‌های جمعیت هلال احمر این استان است.

به گزارش ایلنا، معاون منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی در کمیته بیماران خاص استان گفت: متاسفانه بیمه‌ها در پنج ماه گذشته بدهی خود را که مبلغ قابل توجهی است به جمعیت هلال احمر پرداخت نکرده‌اند که در صورت عدم پرداخت این وجوه در روند تامین دارو خلل ایجاد خواهد شد.

علیرضا محمدی افزود: ادامه روند تامین و توزیع دارو بیماران خاص نیاز به حمایت دستگاه متولی یعنی دانشگاه علوم پزشکی استان دارد و در این مسیر تاکید استانداری کارگشاه خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی در کمیته بیماران خاص بررسی مشکلات بیماران صعب‌العلاج با بیان اینکه تهیه داروهای بیماران سرطانی پیچیده و سخت است، گفت: استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و خیّرین و ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان می‌تواند کمک بزرگی در رفع این مشکلات به همراه داشته باشد.    

فریبا باقری با بیان اینکه سهم بیمه‌ها در هزینه‌های دارویی بیماران خاص بسیار بالاست؛ از مسئولان بیمه استان خواست تا معوقات عقب افتاده  داروخانه هلال احمر را پرداخت کنند تا این داروخانه در تهیه داروهای بیماران خاص دچار مشکل نشود.

وی آموزش را برای توانمندسازی و خود مراقبتی بسیار کارکشا دانست و افزود: اگر مدیران و مسئولان در زمینه بیماری‌ها آگاهی‌های لازم را داشته باشد، اقدامات مناسبی برای ارتقاء سلامت جامعه، از جمله تخصیص اعتبار و سایر موارد را انجام خواهند داد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هم افزود: به‌دلیل کمبود اعتبار این جمعیت برای تهیه داروهای بیماران خاص با داروخانه‌های  استان‌های  منطقه شمال شرق کشور به تبادل می‌پردازد.

جواد افتخاری با ارائه گزارشی از عملکرد داروخانه هلال‌احمر در سال گذشته افزود: این داروخانه از ابتدای امسال تاکنون نیز با تأمین داروی 14هزارو 800 نسخه به بیماران خاص خدمات ارائه داده است.

حریری رئیس انجمن بیماران سرطانی هم با اشاره به افزایش بیماران سرطانی در استان ، این بیماری را  مانع توسعه استان دانست و گفت: هم اکنون 2هزارو 115 بیمار سرطانی تحت درمان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.