یزدان عنبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای تکمیل اجرای پروژه راهسازی بجنورد به جنگل گلستان یکهزار و 650 میلیارد ریال اعتبار در سفر کاروان دولت به این استان، مصوب شد و تاکنون بخشی از این اعتبار تزریق شده و تامین مابقی در دست پیگیری است.
عنبری تصریح کرد: استاندار خراسان شمالی در نشست با وزیر راه و شهرسازی برای تامین مابقی اعتبارات مصوب و شتاب بخشیدن به تکمیل این پروژه پیگیری هایی انجام داده و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این باره پیگیر است و امید می رود تا با تزریق اعتبار، اجرای کارها سرعت گیرد.
وی با بیان اینکه اکنون پرداخت 980 میلیارد ریال از این اعتبار مصوب باقی مانده است تصریح کرد: اجرای پروژه راهسازی بجنورد به جنگل گلستان یکی از مهم ترین مصوبه های سفر کاروان دولت به استان است که با اعتبار یکهزار و 650 میلیارد ریال در دست پیگیری قرار گرفت.

* خلف وعده محیط زیست گلستان در عمل به تعهدات
عنبری در بخش دیگر سخنان خود به خلف وعده و مقاومت های محیط زیست استان گلستان برای تامین زمین مورد نیاز اجرای تعریض جاده در این مسیر گفت: ساخت چند پارکینگ و دوربرگردان در مسیر جنگل گلستان نیاز به تعریض جاده دارد که محیط زیست گلستان در این باره هنوز موافقت نکرده است.
وی خاطرنشان کرد: محیط زیست استان گلستان خواستار اجرای تعهدات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل است اما این شرکت به این تعهدات عمل نکرده و به همین لحاظ اجرای این پارکینگ ها و دوربرگردان ها به تاخیر افتاده است.

* احتمال ورود دستگاه قضا به پروژه راه سازی بجنورد-جنگل گلستان
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: اجرای این دوربرگردان و پارکینگ ها برای ارتقای ایمنی تردد های مسافران از این مسیر ضروری است.
وی تاکید کرد: در این زمینه بارها به محیط زیست استان گلستان متذکر شده ایم و در صورتی که اعلام موافقت در این باره به تاخیر افتد، به ناچار دستگاه قضا وارد عرصه می شود.
عنبری با اشاره به اینکه احتمال ورود دستگاه قضا به این مشکل وجود دارد تاکید کرد: در این زمینه از دستگاه قضا خواستار رسیدگی به این مشکل می شویم.
بر اساس این گزارش تاکنون کمتر از نیمی از مسیر 143 کیلومتری بجنور به جنگل گلستان به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک رفته است و تابستان امسال نیز 12 کیلومتر دیگر از پروژه تعریض این محور به بهره برداری می رسد.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.