حسین علیجانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در فراخوانی که سال گذشته برای جمع آوری عروسک های بومی و محلی شهرستان و استان های مختلف داده شد، 200 عروسک دست ساز به کانون ارسال شد که این عروسک ها به عنوان آثار فرهنگی در این موزه به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: این عروسک ها توسط کودکان و نوجوانان با مراجعه به پیشینه سنتی و آداب و رسوم زادگاه خود ساخته اند.
علیجانی در بخش دیگر سخنان خود در باره استقبال خانواده ها از تولیدات آثار در این کانون گفت: سال 95 میزان فروش محصولات تولیدی این کانون در مقایسه با سال ماقبل سه برابر رشد داشته است.
وی افزود: این، نشان از اقبال خانواده ها به خرید محصولات تولیدی این کانون و افزایش اعتماد به آن دارد.
علیجانی تصریح کرد: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده، تا سال 1404 قرار است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انتخاب اول کودکان و خانواده ها تبدیل شود.
مدیرکل آفرینش‎‌های هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این هدف با توسعه نرم افزار و سخت افزاری امکانات و قابلیت ها میسر می شود.
وی خاطرنشان کرد: اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عرصه های جهانی در رشته های مختلف موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده اند.
علیجانی به اجرای طرح کانون نمایش اشاره و اظهار کرد: این طرح در تلاش است تا مراکز کانون به محلی برای نمایش و اکران فیلم‌های مختص کودکان بدل شود.
وی درباره تجهیزات کتابخانه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کمیته کتاب این کانون با سابقه فعالیت 40 ساله نسبت به محتوای کتاب های مراکز حساس بوده و به هیچ عنوان کتاب نامناسب به مراکز وارد نمی‌شود.
علیجانی خاطرنشان کرد: امسال حدود 30هزار جلد کتاب از ناشران مختلف خریداری و وارد مخزن کتابخانه مراکز کانون شده است.
اکنون یکهزار مرکز کانون پرورش فکری کودکان​ و نوجوان در کشور فعال است که پنج میلیون کودک از برنامه های آن بهره مند هستند.
***همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هم چنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.