سیدعلی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این خدمت امسال توسط کنسرسیوم همت در سطح کشور انجام می شود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، این شرکت قرار است اینترنت پرسرعت برای ساکنان 18 هزار روستا را برقرار کند.
وی افزود: سهم استان، بهره مندی 448 روستا از اینترنت پرسرعت طی امسال ست.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این ساکنان 235 روستای استان از خدمات اینترنت بهره مند شده بودند و با مهیا شدن خدمات رسانی به 448 روستای مزبور، امسال ساکنان تمام روستاهای بالای 15 خانوار استان از این خدمت بهره مند می شوند.

* نصب 24 دستگاه ای.تی.ام
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از نصب دستگاه های ای.تی. ام برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه های ما در سال جاری، نصب 24 دستگاه ای.تی.ام است.
مرتضوی خاطرنشان کرد: برای این منظور 28 میلیارد ریال اعتبار ملی هزینه می شود.
به گفته وی نصب دستگاه های مزبور از ماه آینده آغاز می شود و اتمام آن چهار ماه به طول می انجامد.
وی افزایش ضریب امنیت را از قابلیت ها و مزایای دستگاه های ای.تی.ام عنوان کرد.

*پهنای باند اینترنت 13 برابر شد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به افزایش چشمگیر پهنای باند اینترنت در استان طی چندسال گذشته اشاره کرد و گفت: در مدیریت این دولت، پهنای باند اینترنت بیش از 13 برابر افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: ظرفیت پهنای باند اینترنت در خراسان شمالی از سه گیگا بایت در ثانیه در ابتدای دولت یازدهم به 40 گیگا بایت در ثانیه در وضعیت کنون رسیده است.
مرتضوی گفت: ضریب نفوذ کاربران اینترنت در استان از 13.7 درصد در ابتدای دولت یازدهم به 31.1 درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت شمار کاربران اینترنت در استان در ابتدای دولت 122هزار و 60 نفر بود که این رقم در پایان سال 95 به 255هزار و 626 نفر رسیده است.

*مشکل تامین پهنای باند در خراسان شمالی وجود ندارد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره اقدامات دولت یازدهم برای خدمات رسانی در این استان گفت: با افزایش چشمگیر ظرفیت پهنای باند اینترنت در این استان اکنون دیگر مشکل تامین ظرفیت اینترنت در استان وجود ندارد.
مرتضوی افزود: این ظرفیت برای واگذاری به بخش های مختلف آماده است.
وی تصریح کرد: اکنون پهنای باند اینترنت به 40 مگابایت در ثانیه رسیده است اما تنها نیمی از این ظرفیت مورد استفاده قرار می گیرد.

* پراکندگی روستاها هزینه ها را افزایش می دهد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به پراکندگی روستاهای استان اشاره کرد و گفت: این امر سبب شده تا هزینه های تامین زیرساخت ها بالاتر رود.
وی افزود: صعب العبور بودن و پراکنده بودن روستاها سبب می شود تا تجهیزات بیشتر و به تبع آن هزینه های بیشتری برای مهیا کردن زیرساخت ها در این مناطق صرف شود.
مرتضوی با بیان اینکه با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم گفت: بالا بودن هزینه های تامین زیرساخت های اینترنت در روستاها سبب شده تا بخش خصوصی تمایلی در سرمایه گذاری در این بخش نداشته باشد.
وی تصریح کرد: بالا بودن هزینه ها عدم بازگشت سرمایه رغبت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش را از بین برده است.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.