قنبر علی خوش آیینه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا مهر ماه امسال حدود 560 نفر از همکاران ما بازنشسته می شوند شمار دیگری از معلمان که پارسال قرار بود بازنشسته شوند و در خدمت حفظ شدند، امسال از گردونه خدمت خارج می شوند.
وی با اشاره به روند رو افزایش شمار بازنشسته ها خاطرنشان کرد: بیشترین شمار بازنشستگی در آمورش و پرورش استان در سال 1400 است به طوری که در آن سال یکهزار و 88 نفر به سن بازنشستگی می رسند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در سال های گذشته 350 نفر از همکاران که متقاضی بازنشستگی بودند در خدمت نگاه داشته شدند و به احتمال زیاد، امسال بازنشسته شده و از خدمت خارج می‌شوند.
خوش آیینه پیش از این از کمبود 600 معلم در استان خبر داده و گفته بود بخشی از این کمبود با جذب معلمان حق التدریسی جبران شده است.
به گفته وی بیشترین کمبود معلم در حوزه ابتدایی است و سال تحصیلی جدید با ادامه همکاری 450 معلم حق التدریس کمبود نیرو جبران می شود.

* رتبه دوم در کلاس های مختلط
خوش آیینه در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری کلاس های مختلط در استان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش خراسان شمالی رتبه دوم استان ها را در تعداد کلاس های مختلط به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: 51.8 درصد از دانش آموزان روستایی استان در دوره ابتدایی در کلاس‌های مختلط تحصیل می کنند و در دوره متوسطه اول نیز 33 درصد از دانش آموزان به صورت مختلط در کلاس درس حاضر می‌شوند.
وی اظهار کرد: خراسان شمالی رتبه سوم استان های کشور در پراکندگی روستاها را دارد و به همین لحاظ و به ناچار شمار کلاس های کم جمعیت و یا مختلط در مدارس زیاد است.
164 هزار دانش آموز در 2هزار آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار فرهنگی در حال تحصیل هستند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.