حجت الاسلام نورالله قدرتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: خوشبخانه با اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی روند طلاق در این استان کند شده است.
وی افزود: به منظور کاهش طلاق در سال جاری هم طرح های جدید در این استان اجرایی می شود.
رییس کل دادگستری خراسان شمالی به اجرای طرح مهر اشاره کرد و افزود: در این طرح آموزشی هیچ عقدی صورت نخواهد گرفت؛ دختر و پسر جوان که تصمیم به ازدواج دارند اگر مشکلاتی دارند قبل از عقد باید برطرف کنند در غیر این صورت قبل از عقد باید تصمیم بگیرند که با هم ازدواج نکنند.
وی با بیان اینکه اعتیاد علل بیشتر طلاق ها بوده است افزود: اما در سال های اخیر این علت در جایگاه اول نیست بلکه شواهد بیشتر نشان می دهد که خیانت به همسر علت اول طلاق ها شده است.
وی اظهار کرد: گسترش فضاهای مجازی، شبکه های اجتماعی و شکسته شدن حریم ها و حرمت ها نسل جوان را تهدید می کند که متاسفانه هم اکنون آسیب جدی خود را نیز که خیانت به همسر است هم در جامعه نشان می دهد.
قدرتی عامل بعدی طلاق را دخالت خانواده ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه خانواده ها نیز در طلاق زوج های جوان بی تاثیر نیستند.
وی افزایش مهریه ها را نیز از علت دیگر طلاق ها عنوان کرد و گفت: این امر برای خانم ها وسوسه انگیز است و از طرف دیگر ضعف اعصاب برای مرد ها شمرده می شود.
وی با بیان اینکه مهریه سنگین باعث ماندگاری کانون خانواده نخواهد شد گفت: هم اکنون خانواده ها باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و با کوچکترین مشکل درخواست طلاق ندهند چرا که زندگی مراحل خوشی و ناخوشی دارد.
رییس کل دادگستری خراسان شمالی 10 خواسته اول ثبت شده در محاکم عمومی حقوقی را شامل مطالبه وجه، مطاله خسارات دادرسی، اعسار از پرداخت محکوم به، مطالبه نفقه، مطالبه خسارات تادیه، تامین خواسته، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، الزام به تمکین، طلاق توافقی ، طلاق به درخواست زوجه عنوان کرد.
استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع شده و دارای قومیت های گوناگون ترکمن، کرمانج، تات و ترک است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.