معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال هر کیلوگرم از پیله تر 230 هزار ریال تا 260 هزار ریال از نوغانداران خرید می شود.
علی مبارکی با بیان اینکه پارسال قیمت تضمینی پیله تر 151 هزار ریال بود افزود: قمیت تضمینی برای خرید این محصول امسال 181 هزار و 100 ریال تعیین شده است اما خوشبختانه قمیت توافقی در بازار بالاتر از قیمت تضمینی است و نوغانداران پیله تر را به بازار عرضه می کنند.
مبارکی خاطرنشان کرد: امسال گروهی از شهرستان تربت حیدریه برای خرید پیله تر نوغانداران در استان حضور دارند و این گروه، هر کیلوگرم از پیله تر را 240 هزار ریال از نوغانداران خریداری می کند.
وی اظهار کرد: نوغانداران مراقب فعالیت دلالان در روستاها باشند و به هیچ عنوان محصول خود را پایین تر از قیمت های توافقی عرف در استان یعنی 240 هزار ریال عرضه نکنند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: نوغاندارانی که در فروش پیله تر با مشکل روبه رو شده اند، با مراجعه به این معاونت و یا ادارات شهرستانی به مراکز خرید و یا اکیپ خرید پیله تر که در استان حضور یافته معرفی می شوند تا محصول آن ها با قیمت مناسب تری خریداری شود.
وی تاکید کرد: نوغانداران به هیچ عنوان پیله تر خود را با قیمت های پایین به دلالان نفروشند.
به گفته مبارکی امسال 2 هزار و 600 جعبه تخم نوغان میان نوغانداران استان توزیع شده است که پیش بینی می شود 100 تن پیله تر از این تولیدکنندگان خریداری شود.
وی تصریح کرد: 2 هزار و 100 جعبه تخم نوغان توزیع شده میان نوغانداران استان از نژاد خارجی بوده است و امید می رود بهره وری در تولید پیله تر افزایش داشته باشد.
خراسان شمالی در سال گذشته به لحاظ میزان بهره وری در تولید پیله تر، رتبه نخست را از آن خود کرده است به طوری که پارسال از هر جعبه تخم نوغان، 40 کیلوگرم پیله تر برداشت شده است این در حالی است که میانگین کشوری این رقم 25 کیلوگرم در هر جعبه است.
پارسال دوهزار و 196 جعبه تخم نوغان در استان توزیع و 89 تن پیله تر از این جعبه ها برداشت شد.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.