محمدعلی مصباحی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برای سال جاری تاکنون 19 مورد از متقاضیان تسهیلات پرورش ماهی در این استان به بانک ها معرفی شده اند که قرار بر این است این میزان پرداخت شود.
وی با بیان اینکه هزینه های تولید پرورش ماهی بسیار بالا است گفت: به شیلات توجه نشده است زیرا که برای گرفتن تسیلات وام 18 درصد می دهند که امسال با تفاهم نامه منعقد شده با صندوق مهر تسهیلات با کارمزد 4 درصد به پرورش دهندگان ماهی پرداخت می شود.
مصباحی با بیان اینکه سال گذشته به دارندگان پروانه پرورش ماهی در این استان 96 میلیارد و 740 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد افزود: این میزان تسهیلات برای 64 طرح پرورش ماهی در این استان از محل تسهیلات بانک سینا، صندوق کارآفرینی امید، اعتبارات رهبری، ملی و اقتصاد مقاومتی پرداخت شد.
به گفته مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی سرانه مصرف ماهی در این استان برای هر فرد سالانه 7.1 کیلوگرم و میانگین کشوری برای هر فرد در سال 9.2 کیلوگرم در سال است.
هم اکنون 157 مزرعه پرورش ماهی در این استان فعال است که از این تعداد 97 مرکز پرورش ماهی گرمابی و 62 مرکز پرورش ماهی سردآبی است.
در استان خراسان شمالی 6 هزار و 250 منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد.
**
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.