سید ابراهیم حسینی شنبه در آیین اختتامیه سمینار بین المللی تخصصی و آموزشی فرصت های تجاری و ‌سرمایه گذاری بازار عراق، اظهار کرد: همچنین واردات خودروی سواری نیز باید از طریق نمایندگی های مجاز انجام شود.
به گزارش ایرنا روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی ، وی افزود : هم اینک واردات خودرو برای جانبازان 70 درصد و معلولان، بدون کارت بازرگانی انجام می شود.
معاون دفتر قوانین و مقررات صاردات و واردات وزارت صنعت معدن و تجارت از مهمترین بخش های بازاریابی را حضور در نمایشگاه های بین المللی و اختصاصی عنوان کرد و افزود: حضور در نمایشگاه ها باعث معرفی کالا به عموم می شود.
وی اعمال معافیت های 50 درصدی، اختصاص مشوق ها و اعطای جوایز صادراتی را از جمله تسهیلات ویژه برای واحدهایی دانست که در نمایشگاه های بین الملی حضور می یابند.
حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون سامانه جامع تجارت در کشور راه اندازی شده که از 7 هزار و 300 تعرفه که در کشور داریم فقط 600 تعرفه از طریق ثبت سفارش انجام می شود و مابقی از طریق سامانه انجام می شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از معادن خراسان شمالی راکد هستند گفت: به همین دلیل نمی توانند از ظرفیت تسهیلاتی در بخش واردات ماشین آلات معدنی با معافیت گمرکی استفاده کنند.
وی نبود بازار فروش را از دلایل رکود واحدهای تولیدی این استان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در این استان معادن زیادی وجود دارد اظهار داشت: متاسفانه بیشتر معادن خراسان شمالی راکد هستند که از تسهیلات خوب معادن نمی توانند استفاده نمی کنند.
وی افزود: این در حالی است که ماشین آلات معدنی بدون نمایندگی با معافیت امور گمرکی امکان پذیر است.
وی بر شناسایی بازار فروش برای واحدهای تولیدی در جهت رونق تولید و تجارت تاکید کرد.
حسینی افزود: بسیاری مواقع برخی کشورها به کالاهای کشور و همچنین این استان نیاز دارند ولی به دلیل محدودیت ها و یا اعمال معافیت کالا و یا در جریان نبودن مشوق های صادراتی، بازار فروش کالا خود را از دست می دهند.
وی به وجود 23 قانون در خصوص صادرات و واردات اشاره کرد و برضرورت فراگیری حداقل های قوانین و مقررات صادرات و واردات تاکید کرد.
حسینی با اشاره به نبود شرکت حمل و نقل در خراسان شمالی، گفت: وجود اینگونه شرکت ها در استان باعث بهره مندی تسهیلات ویژه این حوزه می شود.
نخستین سمینار بین المللی تخصصی و آموزشی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری عراق به مدت دو روز در خراسان شمالی برگزار شد.
این سمینار با حضور مقامات اقتصادی کشور عراق و ایران با هدف آشنایی با قوانین واردات و صادرات کشور ، کمک به توسعه صادرات و آگاهی بخشی به فعالان اقتصادی استان در به دست آوردن بازارهای هدف برگزار شد.
به گزارش ایرنا پارسال 40 پروانه معدن در این استان در حال ابطال شدن بود.
به اعتقاد مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان علت نبود نگاه سیستمی و مشکلات پیش روی فعالان در بخش معدن، این حوزه در این استان فعالیت چندانی ندارد.
با وجود اینکه این استان از نظر حوزه معدن دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی است اما کمتر دیده می شود و همچنین در اولویت بخش اقتصادی قرار نگرفته است.
94 واحد معدنی با 710 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال یک هزار و 760 نفر معدنکار در استان خراسان شمالی فعال است.
ظرفیت سالانه استخراج 21 نوع ماده معدنی در این استان هفت میلیون و 448 هزار تن برآورد می شود که 40 درصد از این ذخایر معدنی استخراجی را سنگ لاشه تشکیل می دهد.
به گزارش ایرنا، ضعف زیرساخت های حمل و نقل، نبود برق و از سویی سخت گیری بانک ها در پرداخت تسهیلات موجب شده تا تمایل برای سرمایه گذاری در بخش معدن استان خراسان شمالی روند کاهشی به خود بگیرد.
در استان خراسان شمالی 341 نیروی متخصص بخش معادن، با مدارک کارشناسی ارشد و دکتری، عضو سازمان نظام مهندسی معادن هستند.

******
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
3007/ 1744خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.