به گزارش ایرنا، حدود 18 هزار معتکف در 188 مسجد شهری و روستایی استان در سه روز از ایام البض ماه رجب، به تمرین بندگی پرداختند و امروز پس از افطار به این آیین پایان دادند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شمار معتکفان استان امسال در مقایسه با پارسال 27 درصد افزایش دارد.
حجت الاسلام علی خادمی با بیان اینکه پارسال 14 هزار نفر در خراسان شمالی معتکف شده بودند گفت: امسال 17 هزار و 783 نفر در استان معتکف شدند.
وی بیان داشت: امسال 14 هزار و 45 زن و سه هزار و 738 مرد در 188 مسجد استان معتکف شدند که 40 درصد از این مساجد در نقاط شهری و 60درصد در نقاط روستایی برای برگزاری آیین اعتکاف آماده شده بودند.
وی با اشاره به افزایش استقبال دانش آموزان از اعتکاف افزود: به نظر می رسد سهم قابل توجهی از این افزایش مربوط به استقبال دانش آموزان از آیین اعتکاف باشد.
خادمی گفت: بر این اساس در نظر داریم در اعتکاف سال آتی، برنامه های ویژه برای دانش آموزان معتکف داشته باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای غنی سازی برنامه های اعتکاف، امسال 250 مبلغ و مبلغه برای اجرای برنامه های مختلف به مساجد اعزام شدند.
به گفته وی دانشجویان درمسجد دانشگاه بجنورد و مسجد دانشگاه آزاد واحد بجنورد معتکف شدند علاوه بر آن دو مسجد شهری نیز برای اعتکاف دانشجویان آماده شده بود.
*همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7185 / 1744خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.