حجت‌الاسلام علی خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد بابیان اینکه اعتکاف فرصت مناسبی برای دوری از زندگی مادی و راز و نیاز با خداوند است، اظهار داشت: ثبت‌نام برای علاقه‌مندان شرکت در مراسم اعتکاف از 10 فروردین‌ماه آغاز و تا 20 فروردین ادامه دارد.

خادمی افزود: طی ایام اعتکاف 250 روحانی مبلغ و مبلغه به مساجد میزبان معتکفان در استان اعزام می‌شوند و از چهره‌های  علمای برجسته حوزوی نیز برای حضور در اعتکاف دعوت‌ شده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته بالغ‌بر14 هزار نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند، تصریح کرد: با توجه به وضعیت جوی مناسب و همزمان نبودن ایام اعتکاف با ایام امتحانات، پیش‌بینی می‌شود امسال استقبال از شرکت در مراسم اعتکاف در استان 20 تا 25 درصد افزایش داشته باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: همچنین امسال نیز همانند سال گذشته مساجد ویژه برگزاری اعتکاف دانشجویی در نظر گرفته‌شده است تا کلاس‌های درس دانشجویان معتکف در مساجد ویژه اعتکاف دانشجویی دایر شود.

خادمی تصریح کرد: طی ایام اعتکاف در حوزه فرهنگی برنامه‌های مختلفی ازجمله اجرای برنامه‌های قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی، برپایی حلقه‌های صالحین، مسابقات فرهنگی، تلاوت روزانه قرآن و غیره برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 606129
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.