حسن وحید یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیش بینی شده که در سال جاری 375 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان جنگل کاری شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر اقتصادی کردن طرح های جنگل و مراتع تاکید کرد و گفت: 50 هزار هکتار طرح مرتع داری و جنگل کاری اقتصادی در این استان در حال اجرا است که نیاز به مشارکت بیشتر مردم در این خصوص داریم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: جنگل های خراسان شمالی با وسعت 434 هزار و 550 هکتار حدود 21 درصد از وسعت منابع طبیعی استان را پوشش داده است.
وی افزود: شرایط طبیعی و موقعیت جغرافیایی استان، جنگل های خراسان شمالی را در تقاطع 2ناحیه رویشی هیرکانی و ایران - تورانی قرار داده است.
وی افزود: ناحیه رویشی هیرکانی که همچون نوار سبزی بر روی سلسله جبال البرز قرار گرفته که با تنوع گونه ای و ذخایر ژنتیکی خود در سطح 25 هزار هکتار که با گونه های غالب درختی بلوط بلند مازو، ممرز، افرا شیر دارو و .. و گونه های درختچه ای و درختی کوتاه قد چون سیاه تلو ، زرشک، زالزالک، شیر خشت، نسترن را در بر می گیرد.
وی گفت: ناحیه رویشی ایران - تورانی که بیش از 409 هزار و 550 هکتار از جنگل های استان را تشکیل می دهد که نقش مهمی در تعادل اکوسیستم منطقه دارد و با بیش از 94 درصد سطح اراضی جنگلی استان، گسترده ترین ناحیه رویشی استان را شامل می شود.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی **انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.