مهدی اله‌پور روز چهارشنبه  اظهار داشت: شماری از زمین خواران که در سالهای گذشته این میزان اراضی ملی را در منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی شخم زده و اقدام به کشت یونجه کرده بودند به دادگستری معرفی شدند که با حکم قطعی دادگاه بخش سرحد شیروان از آنها خلع ید شد.

وی از علاقه مندان به حفظ محیط زیست خواست تا هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی در مناطق حفاظت شده،  شکار و صید غیر مجاز، تخریب و آلودگی محیط زیست، آتش سوزی و قطع اشجار را به ادارات محیط زیست و پاسگاه‌های محیط بانی اطلاع دهند.

گلیل و سرانی به عنوان سیزدهمین «زیست کره» کشور ۲۰ مردادماه سال ۹۷ به تایید نهایی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)  رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ثبت شد.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

گلیل و سرانی در ۸۵ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد این منطقه با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه درختان ارس و گوناگونی بسیار بالای پوشش گیاهی و نیز زیستگاه خالص ترین «قوچ اوریال»، در  ۲۷ تیر ماه سال ۱۳۵۰ منطقه حفاظت شده اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.