رسول تقی‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کار خداپسندانه به همت خیران، مردم و اتحادیه نانوایی ها انجام شد.

وی با بیان اینکه برای تهیه نان های توزیعی مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال جمع آوری شد گفت: برای خانوارهای روستایی و شهری به تناسب جمعیت آنها ۲ تا چهار عدد نان از سوی نانوایی ها به طور رایگان عرضه شد.

تقی زاده با اشاره به اینکه این کار خیرخواهانه همچنان ادامه دارد افزود: توزیع نان بین نیازمندان برای نخستین بار با مبالغ جمع آوری شده  از خیران و مردم برای بخشی از کمک معیشت کارگران فصلی، ساختمانی و غیره که روی مزارع مشغول کار هستند صورت گرفت.

رییس اتحادیه نانوایان شیروان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بیکاری کارگران و کاهش درآمدها، هدف این بود که نیازمندان و مستضعفان حداقل در تأمین نان روزانه دچار مشکل نشوند.

به گفته تقی زاده، میانگین مصرف آرد در این شهرستان تا سال ۸۸ ماهانه هزار و ۷۰۰ تن بود که هم اینک این میزان به هزار و ۲۰۰ تن کاهش یافته و سرانه مصرف آرد هر فرد در این شهرستان ماهانه ۶ کیلوگرم است.
در شهرستان شیروان ۲۵۰ واحد نانوایی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۱۱۰ نانوایی در شهر و ۱۴۰ نانوایی در روستاها مستقرند.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.