فرامرز صدقی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزار و ۲۰۰ مدرسه استان در ۷۲۴ نقطه که بیشتر آن در مناطق روستایی قرار دارد، اینترنت ندارد و یا کیفیت آن مناسب نیست از این رو تلاش داریم تا این مشکلات به حداقل برسد.

وی افزود: طرح شاد، از امروز برای مقطع ابتدایی، آغاز شده است و معلمان و دانش آموزان باید در قالب این طرح، آموزش در فضای مجازی را دنبال کنند.

وی گفت: قرار بود طرح شاد، با استفاده از پنج پیام رسان داخلی، اجرایی شود اما این پیام رسان ها، نیاز آموزش و پرورش را برآورده نکرد، از این رو وزارت آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، اپلیکیشنی تهیه و در اختیار این طرح قرار داده است. 

صدقی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست، ۲۷ مدرسه استان، در ۹ منطقه با پنج هزار و ۵۴۳ دانش آموز و ۱۹۴ معلم به صورت پایلوت طرح شاد را اجرایی کردند که در این اجرای آزمایشی، ۹۷ درصد از معلمان و ۶۷ درصد از دانش آموزان توانستند وارد برنامه شده و در کلاس های مجازی، آموزش ها را پیگیری کنند. 

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، با همکاری آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت زیرساخت، بسترهای لازم را در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاهای بالای ۲۰ خانوار فراهم کنند که در این صورت، تمام روستاهای مزبور، از بسترهای لازم برای آموزش های مجازی بهره مند می شوند.

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مشکل در ۲۲۳ مدرسه از هزار و ۲۰۰ مدرسه که زیرساخت های طرح شاد ندارد، نداشتن هزینه اینترنت و یا کیفیت پایین آن است که مقرر شد در گام نخست، اینترنت این مدارس رایگان باشد و کیفیت اینترنت هم ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه پیگیری های لازم در دست اجرا است تا بسترها در ۹۷۷ مدرسه دیگر فراهم و آماده شود افزود: در مدارسی که از داشتن تلفن ثابت بی بهره اند، خط رایگان و اینترنت ای.دی.اس.ال در اختیار قرار می گیرد، در مدارسی که زیر ساخت تلفن ثابت و یا ای.دی.اس.ال وجود ندارد، قرار است تجهیزات رایگان مخابراتی( مودم سیار) در اختیار قرار گیرد. 

صدقی با اشاره به اینکه در مدارسی که هیچ کدام از زیرساخت ها را ندارند و ایجاد تجهیزات مودم سیار امکان پذیر نیست، باید اینترنت از طریق فیبرنوری، فراهم شود اظهار داشت: تمام اقدامات باید تا پایان اردیبهشت ماه انجام شود البته تامین زیرساخت های مربوط به فیبر نوری، چند ماه زمان نیاز دارد. 

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با هماهنگی های انجام شده با شرکت مخابرات، اینترنت در طرح شاد، برای تمام دانش آموزان و معلمان، رایگان است. 

شبکه اجتماعی شاد، تنها راه ارتباط منسجم تر، میان دانش آموز و معلم است که در این طرح دانش آموزان سرکلاس حاضر شده و حضور و غیاب انجام می شود. در این طرح، دانش آموز باید گوشی و یا یک سیستم اندروید داشته باشد که این امر، در روستاها و یا نقاط حاشیه شهرها، با مشکل روبه رو است.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم، تحصیل می کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.