علی ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای این طرح از آبان ماه امسال اظهار داشت: همچنین ۴۴ هزار راس دام عشایر این شهرستان بیمه شده که برای بیمه و پلاک پایه هر راس دام، ۴۶ هزار ریال هزینه می شود.

وی ظرفیت دام عشایر این شهرستان را برای اجرای این طرح، ۳۲۰ هزار راس عنوان کرد و گفت: جلوگیری از تردد دام قاچاق و بدون هویت و شناسایی دام عشایر و ثبت آن در سامانه براساس استقرار در مناطق ییلاقی و قشلاقی از جمله اهداف طرح است.

ابراهیمی افزود: در صورت اجرا نشدن این طرح از سوی عشایر، ایستگاه های بازرسی،  دام آنان را ضبط و جلو تردد و رفت و آمد آنها را می گیرد که به عشایر خصوصا کوچرو توصیه می شود قبل از اقدام به هر گونه حرکت و جابه جایی، به شرکت های تعاونی عشایر و عوامل بیمه مراجعه و در اولین فرصت نسبت به پلاک گذاری دام خود اقدام کنند.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: براساس این بخش نامه که از مورخه نیمه بهمن امسال به صورت جدی اجرایی شده، هر گونه جابه جایی و نقل و انتقال دام زنده بدون پلاک ممنوع است که در صورت اقدام، دام به عنوان کالای قاچاق محسوب و توسط دولت ضبط خواهد شد.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.