علی‌اصغر سیدآبادی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی شبکه شهرهای خلاق در خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرهای مختلف متقاضی پیوستن به شبکه شهر خلاق و اجرای برنامه ها در ۹ رشته شده اند که این درخواست توسط شهردار شهر،  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و نماینده هنرمندان شهر تدوین و به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه طرح ها باید داوری و مورد تایید قرار گیرد افزود: کارگاه آموزشی شبکه شهرهای خلاق در استان های مختلف در حال برگزاری است.

سیدآبادی گفت: هر شهر می تواند حداکثر در سه رشته متقاضی شود و اقدامات را بر اساس ظرفیت و توانمندی، در دستور کار قرار می دهد.

وی افزود: هنرهای تجسمی، سنتی و نمایشی، سینما و موسیقی، مد و لباس، ادبیات و رسانه و مطبوعات، بازی‌های رایانه‌ای و چاپ و بسته بندی از رشته هایی است که می تواند برای شهر خلاق مورد توجه باشد.  

سیدآبادی خاطرنشان کرد: به طور مثال، شهرداران می توانند در حوزه سینمایی، از توان هنرمندان بهره گرفته و از این ظرفیت برای توسعه شهر و رونق اقتصاد و نیز مبلمان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هنر می تواند ابزاری برای توسعه شهر باشد اظهار داشت: شهرداران، ادارات فرهنگ و ارشاد و هنرمندان می توانند فعالیت‌های نوآورانه را در رشته های مختلف اجرایی و شهر را به محیط شاد تبدیل کنند.  

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه‌ریزی گفت: طرح شهرهای خلاق از سال ۲۰۰۰ میلادی درسازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» و جهان مطرح شده است و در ایران هم قدمت طولانی دارد.

بر اساس این گزارش،  هیات داوران شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران، بر اساس شاخص های مشخص، از میان پرونده های رسیده، شبکه های شهرهای خلاق هر حوزه موضوعی را شناسایی و طی مراسمی معرفی می کند.

شهری که به عنوان شهر خلاق در یک حوزه موضوعی معرفی شود، علاوه بر عنوانی که دریافت می کند، محور فعالیت های فرهنگی و هنری عمده ملی قرار خواهد گرفت و برای تصدی دوباره این عنوان باید برنامه های تازه ای را برای شرکت در رقابت های جدید ارائه دهد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.