محمدمهدی بحرالعلوم سه‌شنبه شب در حاشیه برگزاری محفل انس با قرآن در دانشکده علوم پزشکی اسفراین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی برنامه پنج ساله‌ای در حوزه های آموزشی، تبلیغی و پژوهشی برای گسترش فعالیت های قرآنی دارد.
وی افزود: در حوزه آموزش در ۲ بخش عمومی ویژه دانشجویان و تخصصی تربیت معلم قرآن برای اعتلای حافظان و قاریان، در حوزه تبلیغی برگزاری جشنواره های قرآن و عترت،  محافل و نمایشگاههای قرآنی و در حوزه پژوهش ۲ مجله تخصصی دارد.  
بحرالعلوم گفت: وزارت بهداشت از نخبگان قرآنی نیز در قالب جشنواره ها و اعطای امتیازات به فعالان،  قاریان و حافظان و تقدیر از برگزیدگان قرآنی حمایت می کند.  
وی با اشاره به فعالیت ۶۴ کانون قرآن و عترت و همین تعداد کانون های مذهبی در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت، گفت: استفاده از بنیه دانشجویی برای پیشبرد فعالیت های قرآنی نتایچ مطلوبی داشته است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با  اشاره به مشکلات بودجه ای دانشگاه ها، افزود: بودجه فرهنگی دانشگاه در قالب آموزشی است و با وجود قول وزیر برای جداسازی بودجه فرهنگی و آموزشی، این وعده هنوز اجرایی نشده است.  
بحرالعلوم گفت: بودجه های رفاهی دانشگاه ها به دلیل هزینه بر بودن،  بودجه فرهنگی دانشگاه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.
 وی افزود: حمایت های بودجه ای از حوزه فرهنگی و قرآنی کافی و رضایتبخش نیست و نیازمند پیگیری بیشتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.