مدیر فرودگاه بجنورد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: لغو پرواز روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه مربوط به شرکت هواپیمایی ماهان است و شرکت آسمان هم پرواز روز شنبه خود به مقصد بجنورد را لغو کرده است.

سیدمهدی رزاز اظهار داشت: شرکت های یاد شده هنوز علت لغو پروازها را اعلام نکرده اند.

وی در ادامه گفت: در هفت ماه سال جاری ۱۶ هزار و ۲۵۱ مسافر با ۲۵۰ پرواز جا به جا شده اند.

وی با بیان اینکه پرواز ورودی و خروجی در هفت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۶.۵ درصد افزایش یافته است، افزود: همچنین مسافران ورودی و خروجی نیز ۷۵ درصد و بار جا به جا شده هم ۵۶ درصد رشد یافته است.

به گزارش ایرنا امسال شرکت ایران ایر  هم پروازهای خود را در مرداد ماه در این فرودگاه برقرار کرد.

همچنین شرکت ماهان نیز بیشتر پروازهای خود را در این مسیر لغو می کرد اما در سال جاری بیشتر پرواز ها برقرار بوده است.

هم اکنون هر هفته ۹ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران - بجنورد از روز شنبه تا جمعه توسط شرکت های ماهان، آسمان و ایران ایر انجام می شود.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

مجموع مسافران جابه جا شده این فرودگاه در سال گذشته، ۱۴ هزار و ۱۸۱ مسافر بود که این رقم در مقایسه با سال پیش از آن به کمتر از نصف رسیده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.