معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیشترین تصرفات رودخانه ها در شهرستان بجنورد، در حاشیه مسیل های اطراف مرکز استان و نیز در شهرستان مانه و سملقان در حاشیه رود اترک گزارش شده است.

وحید واسطه اظهار داشت: امسال حدود ۳۰ هکتار از عرصه های حریم رودخانه های استان آزادسازی شده است و در نیمه دوم سال هم همین میزان از تصرفات رودخانه های استان آزادسازی می شود.

وی گفت: در این مدت یکهزار و ۷۰ مورد اخطار به متصرفان داده شده است و جلوی تصرف ۵۷ مورد هم در حین کار، گرفته شده است.  

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۵۸ فقره پرونده متصرفان، برای رسیدگی، به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.  

وی در بخش دیگر سخنان خود در باره بازگشایی رودخانه های استان گفت: امسال ۲۷.۳ کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی و بازگشایی شده است.  

واسطه گفت: با بارندگی های امسال،  بخش قابل توجهی از تصرفات رودخانه های استان در سیل بهاره، بازگشایی شده است.  

وی در بخش دیگر سخنان خود در باره برخورد با برداشت غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی خاطرنشان کرد: امسال ۳۷ حلقه چاه غیرمجاز مسدود و مسلوب المنفعه شد که با این اقدام از برداشت ۴۵۰ هزار مترمکعب آب صرفه جویی می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به برخورد با برداشت غیرمجاز آب ۱۶۳ حلقه چاه گفت: با این اقدام از برداشت هشت میلیون مترمکعب آب زیر زمینی جلوگیری شده است.  

براساس این گزارش، طول رودخانه ها و مسیل های استان ۲۶ هزار کیلومتر و طول رودخانه های حساس و مهم ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر است.    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.