به گزارش ایرنا، محمدجواد تشکری اظهار داشت: با توجه به اینکه به نیمه فصل پاییز نزدیک می شویم و روند کاهش دمای هوا هم آغاز شده، کشاورزان و باغداران باید اقدامات لازم را برای پیشگیری از سرمازدگی محصولات انجام دهند.

هواشناسی خراسان شمالی جمعه گذشته در باره افت محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه تا سه شنبه هفته جاری در این استان خبر داده است.

براساس این گزارش در این بازه زمانی احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در ادامه افزود: کشاورزان با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی عملیات کشت گندم و جو را سریعا به اتمام برسانند.

تشکری در خصوص انجام اقدامات لازم در حوزه باغبانی برای جلوگیری از سرمازدگی نیز گفت: تغذیه گیاه با استفاده از کودهای پتاسیم برای تقویت گیاه در مقابل سرمازدگی بسیار موثر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین به هرس زمستانه و پاییزه اشاره کرد و گفت:توصیه می شود که هرس به انتهای فصل زمستان منتقل شود و باغداران در پاییز و زمستان هرسی انجام ندهند.

تشکری تاکید کرد: باغداران باید مسائل بهزراعی و بهداشت کف باغ را نیز رعایت کنند بخصوص در باغ های که تازه احداث شدند، و در باغ های هلو نیزکه نهال های یکساله تنه نازکتری دارند با انجام پوشش های حفاظتی و رنگ زدن تنه درختان با لاتکس از ترک خوردگی تنه درخت در فصل زمستان جلوگیری کنند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.