به گزارش ایرنا علی قربانی روز دوشنبه در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت استان خراسان شمالی که در دبیرستان اسمای شهر بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب، آموزش و پرورش مورد توجه بوده است و یکی از دستاوردهای ارزشمند این نظام، افزایش نرخ باسوادی از ۴۰ درصد در دهه ۵۰ به بیش از ۹۰ درصد در وضعیت کنونی است.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس افزود: ایران به لحاظ نیروی انسانی دانش‌آموخته دانشگاهی از کشورهای برتر است به طوری که شمار دانشجویان ما از دانشجویان کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه و ژاپن بیشتر است.

وی نیروی انسانی دانش‌آموخته و متخصص را سرمایه اجتماعی کشور برشمرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش و آموزش عالی ایران، به لحاظ کمی، مشکلی ندارند و باید به دنبال ارتقای کیفیت آموزش باشیم.

قربانی با اشاره به اقدامات و تصمیم مجلس شورای اسلامی در زمینه تقویت منابع مالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس تصمیم مجلس شورای اسلامی، یک درصد از اعتبارات بانک ها، موسسات وابسته به دولت به آموزش و پرورش اختصاص داده می شود.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس اظهار داشت: میزان اعتباری که در سال ۹۸ به آموزش و پرورش اختصاص یافته، بیشترین میزان در هشت سال گذشته بوده است.

وی گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی، با مصوبه مجلس شورای اسلامی، آستان قدس رضوی، بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مکلف شده اند تا مالیات خود را به آموزش و پرورش پرداخت کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: منابع حاصل از مالیات این نهادها، به مدرسه‌سازی اختصاص می یابد و در این زمینه انتظار می رود گزارشی از میزان وصول این مالیات به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

قربانی گفت: مجلس شورای اسلامی چند کار اساسی را در آموزش و پرورش پیگیری می کند که یکی از آنها، رایگان شدن مصرف آب، برق و گاز مصرفی مدارس، تا سقف متعارف است.

این نماینده مجلس گفت: هیچ کشوری، بدون توجه به آموزش و پروش نتوانسته است به توسعه و صنعتی شدن دست یابد.

طنین زنگ مقاومت در مدارس، صدای شکستن توطئه‌های دشمن

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در آیین نواخته شدن زنگ مقاومت استان گفت: نواختن زنگ مقاومت در مدارس، پیام‌آور تداوم پشتیبانی مردم ولایتمدار ایران از آرمان‌های نظام است و نشان می‌دهد که توطئه‌های دشمنان همچون گذشته محکوم به شکست است.

ولی الله حیاتی، اظهار داشت: زنگ مهر و مقاومت در مدارس سراسر کشور، امسال در شرایطی نواخته می شود که تنها راه مقابله با نظام استکبار و توطئه ها علیه نظام اسلامی، همبستگی و ایستادگی است. 

وی افزود: زنگ مقاومت به این معنا است که مردم ایران، با تمام وجود در مقابل توطئه های دشمنان مقاومت می کنند و همچنان به اصول و آرمان های نظام اسلامی پایبند هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیام این زنگ به رئیس جمهوری سبکسر آمریکا این است که مردم ایران با وجود توطئه ها، تحریم ها و تهدیدها، بر ایستادگی، تاکید دارند و پشتیبان انقلاب و نظام خود هستند،

حیاتی اظهار داشت: پیام این زنگ ها این است که آزموده را آزمودن خطاست، مردم ما در چهل سال گذشته در برابر سناریوهای مختلف دشمن ایستادگی کرده اند، در حالی که دشمن تلاش داشت که در چهل سالگی انقلاب، تابستان ما را داغ و زمستان ما را سرد کند، اما مقاوت ها نشان داد که تمام این توطئه ها، محکوم به شکست است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وجود ۳۶ هزار شهید دانش آموز و پنج هزار معلم شهید در کشور اثبات مقاومت و ایستادگی فرزندان این مرز و بوم و آزادی‌خواهی آنان است. 

رسالت آموزش و پرورش تولید شخصیت است 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این آیین، رسالت آموزش و پرورش را تولید شخصیت برای افراد عنوان کرد و گفت: تولد شخص، مرگ را به دنبال دارد اما شخصیت که متولد می شود، مرگ ندارد و آغاز به کار مدارس و مراکز آموزشی آغازی برای پرورش و تولید شخصیت دانش‌آموزان است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: دانش آموزان باید به دنبال علم سودآور و به دردبخور باشند و علم و مطالعه ای که منجر به تولید شخصیت نمی شود را رها کنند.

امام جمعه بجنورد افزود: دانش آموزان نباید به هر حرفی گوش کرده و به هر فضایی سر بکشند، فضای مجازی هم علم نافع دارد و هم علم مضر و از دانش آموز مسلمان انتظار می رود به دنبال علم نافع باشد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید خود را برای اداره آینده کشور و نظام آماده کنند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، در بیانیه گام دوم انقلاب، ۴۱ بار از جوانان نام برده اند و این نشان از لزوم توجه به این قشر و اهمیت آنان دارد.

بر اساس این گزارش، امروز و با آغاز سال تحصیلی، ۱۸۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی و دانش‌آموز خراسان شمالی در مقاطع مختلف، تحصیل خود را در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه زیر نظر ۱۵ هزار نیروی فرهنگی آغاز کردند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.