به گزارش ایرنا مدیر آموزش و پرورش شیروان روز شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به تخریبی بودن بسیاری از مدارس این شهرستان، گفت: سرانه فضای مناسب آموزشی در شیروان ۴.۸۳ متر مربع است که این رقم در استان خراسان شمالی ۵.۷ و در کشور ۸ متر مربع است.

علی ابراهیمیان همچنین از کمبود ۸۰ معلم در مقطع ابتدایی این شهرستان خبر داد و افزود: قرار است این کمبودها از طریق دادن اضافهکار به معلمان جبران شده و یا از معلمانی که سابقه کار آنان به ۳۰ سال رسیده، استفاده شود و برای جبران کمبود نیروی آموزشی در مقطع متوسطه دوم نیز ۲ هزار ساعت اضافه‌کار در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سال قبل ۲۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل پایه اول در شیروان شناسایی شده بودند، گفت: هم‌اکنون فرمانداری و بخشداری ها به دنبال پیدا کردن این دانش آموزان برای آوردن آنان به کلاس درس هستند.

مدیر آموزش و پرورش شیروان در خصوص پروژه مهر نیز گفت: در این زمینه ۴۰ مدرسه شهرستان تعمیر و تجهیز و ۲ مدرسه در قوشخانه و روستای رشوانلو ساخته شده است و توزیع بسیاری از وسایل و تجهیزات برای مدارس کم‌برخوردار، به ویژه در روستاها صورت خواهد گرفت.

در سال تحصیلی جدید، بیش از ۳۱ هزار دانش آموز در ۴۲۲ آموزشگاه شهری و روستایی شهرستان شیروان زیر نظر ۲ هزار و ۶۱۷ فرهنگی تحصیل خواهند کرد.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.